Podczas telekonferencji podsumowującej wyniki finansowe w ostatnim kwartale sklepu GameStop , można było się dowiedzieć kilku ciekawostek na temat nowych platform Sony – PlayStation VR i PlayStation 4 Pro.
Widzieliśmy silny popyt na nowe konsole: Pro PS4 zaliczyło bardzo dobry start, PS VR jest zwykle na półkach nie dłużej niż dziesięć dni.
Włodarze GameStop twierdzą, że to właśnie nadchodzące premiera Pro, osłabiła w ostatnich miesiącach sprzedaż PlayStation 4, na czym znacząco skorzystał Microsoft.
Przed premierą Pro, zauważyliśmy zdecydowane spowolnienie sprzedaży PS4. Jadnak po premierze Pro, sprzedaż ponownie wzrosła.
Wygląda więc na to, że rynek konsol w USA, powraca do stanu sprzed kilku miesięcy. Niestety nie podano dokładnych wyników sprzedaży PlayStation 4 Pro. Na razie wiemy jedynie, że odświeżona konsola sprzedała w Japonii w tygodniu premiery w liczbie około 65 tys. egzemplarzy. Jest to wyniki dobry, ale na pewno nie świetny.
Jeśli pojawienie się na rynku PlayStation 4 Pro, sprawiło, że zainteresowanie czwórką wróciło do stanu sprzed kilku miesięcy, zanim odświeżona platforma Sony została zapowiedziana, to możemy dojść do wniosku, że jej powstanie przyczyniło się do większych strat niż zysków.