Sony oficjalnie ogłosiło listę akcesoriów do PlayStation 4, które będziemy mogli wykorzystać przy PlayStation 5. Japońska firma wywołała wielkie kontrowersje podjętymi decyzjami i nie powinno to szczególnie dziwić.
Które akcesoria z PlayStation 4 będą kompatybilne z PlayStation 5?
- Specjalne urządzenia peryferyjne, takie jak oficjalnie licencjonowane kierownice wyścigowe, drążki do gier arkadowych i drążki sterowe, będą działać z grami na PlayStation 5 i obsługiwanymi grami na PlayStation 4.
- Bezprzewodowe zestawy słuchawkowe Platinum i Gold, a także zestawy słuchawkowe innych firm, które łączą się przez port USB lub gniazdo miniJack, będą działać na PlayStation 5 (aplikacja towarzysząca słuchawkom nie jest kompatybilna z PlayStation 5).
- Kontroler bezprzewodowy DualShock 4 i kontrolery gamepad innej firmy z oficjalną licencją PlayStation będą działać z obsługiwanymi grami na PlayStation 5.
- Zarówno kontrolery ruchu PlayStation Move, jak i kontroler celowniczy PlayStation VR będą współpracować z obsługiwanymi grami PlayStation VR na PlayStation 5.
Czy DualShock 4 będzie w pełni kompatybilny z PS5?
I tak, i nie. DualShock 4 będzie łączył się z PlayStation 5, lecz na tym kontrolerze zagramy jedynie w gry z PS4. Do nowych produkcji niezbędny DualSense. Sony uważa, że gry na PlayStation 5 powinny wykorzystywać nowe możliwości i funkcje, które zostaną wprowadzone na PS5, a w tym właśnie funkcje kontrolera bezprzewodowego DualSense.
Czy PlayStation Camera będzie kompatybilna z PS5?
Tak, PlayStation Camera będzie kompatybilna z PlayStation 5 do grania w obsługiwane gry PlayStation VR. Będzie wymagać adaptera PlayStation Camera, który zostanie dostarczony bez dodatkowych kosztów użytkownikom PlayStation VR. Więcej szczegółów na temat tego, jak zdobyć adapter, zostanie ogłoszonych w późniejszym terminie.
Jeśli nie jesteście zaznajomieni z DualSensem, odsyłam do artykułu Kamila, w którym przedstawia najnowszy kontroler Sony. Jeżeli za to chcecie poznać nowe funkcje PlayStation 5, zapraszam pod ten link – poznacie szczegóły dotyczące przycisku Create na nowym padzie oraz przełączania się między grami.