Jesteśmy już po pierwszych wrażeniach z gry The Last of Us Part II, ale twórcy wciąż jeszcze mają wiele do pokazania. Studio Naughty Dog kontynuuje dzielenie się historiami o procesie tworzenia gry, publikując kolejny pamiętnik dewelopera, tym razem poświęcony tematyce świata gry. To już ostatni tego typu materiał przed premierą, która nastąpi 19 czerwca wyłącznie na konsoli PlayStation 4.
W serii The Last of Us, fabuła odgrywa kluczową rolę, jednak jaka by nie była świetna, bez odpowiedniej prezentacji otoczenia, nie byłaby wystarczająco wiarygodna. Świat gry drugiej części przygód Ellie jest niezwykle niebezpieczny i nawet przez minutę nie będziemy mogli się poczuć komfortowo .
Infekcja trwa, a ofiary mutują, więc mamy do czynienia z nowymi typami i klasami potworów. Ale najgroźniejszymi przeciwnikami będą ludzie, frakcje walczące o zasoby w zapuszczonym Seattle. Przeciwnicy, których spotka Ellie, będą dobrze uzbrojeni i walczyli taktycznie. Sporym zagrożeniem będą także psy, które bez problemu wytopią bohaterkę. Twórcy chcieli, aby gracze na każdym kroku podejmowali decyzje i odczuwali presję oraz stres.
Przeciwwagą dla świata zewnętrznego jest miasto Jackson. To miejsce, w którym będzie nie tylko bezpieczne, ale także spokojne. To tam możemy odnaleźć odrobinę ukojenia.