Swój ósmy Community Update na temat produkcji Baldur’s Gate III, deweloperzy z Larian Studios poświęcili kreacji postaci, a szczególnie temu, jakie rasy będą dostępne w grze.
Dowiedzieliśmy się, że zaczynając zabawę z trzecim Baldurem, będziemy musieli wybrać protagoniście rasę, podrasę, przeszłość, klasę, a także rozdzielić punkty pomiędzy sześć głównych cech. Według autorów wybór ten będzie miał efekt nie tylko kosmetyczny lub czysto związany ze statystykami, ale także wpłynie na fabułę, czy po prostu odgrywanie postaci. Podobnie wyglądało to w przypadku ich poprzedniej gry, więc można pokładać nadzieję, że autorzy z belgijskiego studia dołożą wszelkich starań, by element ten wypadł równie dobrze, co w Divinity Original Sin II.
Oto rasy i odpowiadające im podrasy, jakimi będziemy mogli grać w Baldur’s Gate III:
- Drowy (Lolth-Sworn Drow, Seldarine Drow)
- Diabelstwa (Asmodeus Tiefling, Mephistopheles Tiefling, Zariel Tiefling)
- Elfy (High Elf, Wood Elf)
- Githyanki
- Krasnoludzi (Gold Dwarf, Shield Dwarf)
- Ludzie
- Niziołki (Lightfoot Halfling, Strongheart Halfling)
- Półelfy (Drow Half-Elf, High Half-Elf, Wood Half-Elf)
Ich szczegółowy opis i kilka innych informacji na temat tworzenia postaci można znaleźć w pełnej wersji raportu: klik
Baldur’s Gate III pojawi się we wczesnym dostępie już 6 października. To jedna z najbardziej oczekiwanych gier cRPG, dlatego warto zapisać sobie tę datę. Jeśli wciąż nie jesteście przekonani do tego, jak studio Larian zabierze się za dziedzictwo BioWare, może przekona was fragment rozgrywki.