Sony pochwaliło się świetnymi wynikami sprzedaży podczas okresu świątecznego. Japońska korporacja od 20 listopada do końca roku 2016 sprzedała 6.2 mln egzemplarzy konsoli PlayStation 4. Niestety nie wyodrębniono wyników PlayStation 4 Pro, PlayStation 4 Slim i klasycznego PlayStation 4, stąd nie możemy stwierdzić czy tak dobry wynik jest efektem przecen podstawowej wersji konsoli, czy też chęci posiadania przez graczy mocniejszej wersji Pro.
Sony nie ujawnia również wyników gogli PlayStation VR, co może oznaczać, że nie sprzedają się one najlepiej. Firma nie słynie ze skromności i jeśli ma się czym pochwalić, to najczęściej to robi.
Łączna sprzedaż rodziny konsol PlayStation 4 na dzień pierwszego stycznia 2017 roku wynosi 53.4 miliona egzemplarzy.
Japońska firma nie może również narzekać na sprzedaż gier. W sezonie świątecznym 2016 sprzedano 50,4 mln kopii gier na PS4, uwzględniając w tym zarówno wersje cyfrowe jak i na nośniku fizycznym. Najchętniej kupowaną grą na wyłączność na platformę Sony jest produkcja Uncharted 4: Kres Złodzieja, która osiągnęła łączną sprzedaż 8,7 mln kopii na całym świecie (stan na 21 grudnia 2016 r.).
Andrew House – dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment, podkreśla, że sezon przedświąteczny 2016 była dla PlayStation najlepszy w historii:
Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za niesamowite wsparcie naszych fanów i partnerów, dzięki którym ten sezon świąteczny jest dla nas najlepszy w historii. W tym roku nie zamierzamy zwalniać tempa – rozszerzymy ofertę tytułów na PS4, zwiększymy liczbę rewolucyjnych wrażeń na PlayStation VR oraz najwyższej jakości przeżyć na PlayStation 4 Pro, jednocześnie rozszerzając też ofertę usług sieciowych. Dołożymy wszelkich starań, aby PS4 wciąż było najlepszym miejscem do grania.