KURSK otrzyma samodzielny dodatek oraz wsparcie dla gogli VR

kursk

KURSK to produkcja polskiego studia Jujubee, której ogłoszenie dwa lata temu, wywołało spore zamieszanie. Tytuł bowiem inspirowany jest tragicznymi wydarzeniami, do których doszło w sierpniu 2000 roku na Morzu Barentsa. Wówczas to okręt podwodny K-141 Kursk zatonął wraz z załogą, a przyczyna tej katastrofy do dziś nie została w pełni wyjaśniona.

Michał Stępień, Prezes Zarządu Jujubee, uważa że produkcja nie ma na celu żerować na głośnej katastrofie. Twórcy chcą opowiedzieć w konwencji dokumentalo-przygodowej bardzo ważną i przejmującą historię, a gry komputerowe dojrzały by stać się medium, który udźwignie tak ciężkie zadanie.

Uważamy, że nadszedł czas prawdziwych historii. To fascynujące jak bardzo nasza branża rozwinęła się przez ostatnich kilkanaście lat. Gry są coraz bardziej rozbudowane, oferują niesamowite wrażenia audiowizualne, pozwalają nam zatracić się w wirtualnym świecie, ale powinniśmy od nich oczekiwać czegoś więcej. Jako twórcy zdajemy sobie sprawę jak dużo czasu użytkownicy spędzają z naszymi produkcjami, ale często zapominamy jaka wiąże się z tym odpowiedzialność. Możemy sprawić, żeby gry były nie tylko ekscytującą rozrywką. Gry mogą być narzędziem podobnym do książek czy filmów. Mogą nas rozwijać, edukować, poszerzać horyzonty czy wywoływać dyskusje znacznie wykraczające poza świat gier wideo. Wierzymy, że taką właśnie produkcją będzie KURSK, w którym tragiczna historia załogi rosyjskiego okrętu podwodnego gra pierwsze skrzypce, zachowując przy tym wszystkie atuty rozgrywki typu sandbox. Chcemy, żeby gracze nie tylko poczuli się integralną częścią stworzonego przez nas świata, ale także zainspirowanej faktami pasjonującej, choć dramatycznej historii.

KURSK będzie grą z widokiem pierwszoosobowym o otwartej strukturze otoczenia. Gracz wcieli się w szpiega chcącego zdobyć informacje na temat torped superkawitacyjnych „Szkwał”, którymi w owym czasie interesowały się wszystkie najważniejsze służby wywiadowcze świata.

Twórcy, oprócz podzielenia się nowym zrzutami ekranu, zapowiedzieli także dwa dodatki, które ukażą się po premierze gry. Pierwszym z nich będzie samodzielne rozszerzenie o roboczej nazwie „Kengir”, które opowie zainspirowaną faktami historię powstania więźniów łagru w Kengirze. Gracz będzie uczestniczył w heroicznej ucieczce jednego z osadzonych. Drugi dodatek wprowadzi wsparcie dla technologii VR,

Gra KURSK ukaże się w tym roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz na komputerach osobistych.


Źródło: Informacja prasowa