Koniec starego Ubisoftu? Nowe gry powinny oferować większą różnorodność

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint
Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Gra Ghost Recon Breakpoint została bardzo słabo przyjęty zarówno przez recenzentów, jak i graczy. Ubisoft miał przemyśleć swoje błędy, co poskutkowało m.in. przeniesieniem premier trzech gier – Gods & Monsters, Watch Dogs: Legion oraz Rainbow Six Quarantine. Wydawca obiecał także, że w przyszłości skupi się na grach z innowacyjną mechaniką.

Dzięki portalowi Video Games Chronicle wychodzą szczegóły restrukturyzacji francuskiego dewelopera.

Firma ma odejść od obecnie stosowanej „formuły sukcesu”.  Paryski oddział składający się z setek projektantów i producentów miał ogromny wpływ na mechanikę gier wszystkich tytułów Ubisoft w ciągu ostatnich 20 lat. Jego reorganizacja jest obecnie w toku, a zespół jest zasilany nowymi pracownikami. Dyrektor kreatywny Serge Hascoet będzie nadal kierował firmą. Jednak liczba wicedyrektorów pod jego przewodnictwem powinna wzrosnąć do siedmiu, a poszczególne zespoły będą działać bardziej autonomicznie. W ten sposób każdy dyrektorów będzie mógł zarządzać kierowaną przez siebie marką i samodzielnie podejmować ważne dla niej decyzje.

Ubisoftowi przez ostatnie lata wiele razy wytykano, że gry ich autorstwa są bardzo podobne do siebie. Dlatego nadchodzące gry mają, oferowały znacznie większą różnorodność.