W ostatnim wywiadzie z jednym z ekspertów, który pracował nad kontrolerem DualSense, sporo uwagi było poświęcone wibracjom.
Yukari Konishi, specjalista technicznych w dziale badawczo-rozwojowym firmy Sony, starał się wyjaśnić jak działa system DualSense Haptic i jak wyglądały badania nad wynalezieniem nowego algorytmu dla generatora drgań kontrolera.
Za ich pomocą programiści będą mogli odtworzyć wiele zjawisk. Choć trudno w to uwierzyć, gracze będą mogli poczuć określone obiekty jak piasek czy woda.
Aby osiągnąć ten efekt, technicy stworzyli algorytm generujący wibracje za pomocą efektu dźwiękowego lub obrazu w grze. Wykorzystywanie go w grze przez programistów jest ponoć bardzo przystępne, więc nawet mniejsi deweloperzy, z powodzeniem powinni z niego korzystać.
Konsola PlayStation 5 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Dokładna data nie została jeszcze ujawniona,