Gra Ghost Recon Breakpoint została bardzo słabo przyjęty zarówno przez recenzentów, jak i graczy. Ubisoft miał przemyśleć swoje błędy, co poskutkowało m.in. przeniesieniem premier trzech gier – Gods & Monsters, Watch Dogs: Legion oraz Rainbow Six Quarantine. Wydawca obiecał także, że w przyszłości skupi się na grach z innowacyjną mechaniką.
Dzięki portalowi Video Games Chronicle wychodzą szczegóły restrukturyzacji francuskiego dewelopera.
Firma ma odejść od obecnie stosowanej „formuły sukcesu”. Paryski oddział składający się z setek projektantów i producentów miał ogromny wpływ na mechanikę gier wszystkich tytułów Ubisoft w ciągu ostatnich 20 lat. Jego reorganizacja jest obecnie w toku, a zespół jest zasilany nowymi pracownikami. Dyrektor kreatywny Serge Hascoet będzie nadal kierował firmą. Jednak liczba wicedyrektorów pod jego przewodnictwem powinna wzrosnąć do siedmiu, a poszczególne zespoły będą działać bardziej autonomicznie. W ten sposób każdy dyrektorów będzie mógł zarządzać kierowaną przez siebie marką i samodzielnie podejmować ważne dla niej decyzje.
Ubisoftowi przez ostatnie lata wiele razy wytykano, że gry ich autorstwa są bardzo podobne do siebie. Dlatego nadchodzące gry mają, oferowały znacznie większą różnorodność.