Kilkanaście polskich premier za nami, czas wybiec w przyszłość – wybraliśmy najciekawsze rodzime tytuły, których możemy się spodziewać w drugiej połowie tego roku. Jak zawsze, nie zabrakło potencjalnych hitów, takich prawdziwych perełek i być może miłych niespodzianek. Staraliśmy się zestawić tutaj gry, które nie znajdują się obecnie w fazie wczesnego dostępu, ale nie sposób było pominąć Mind Control Delete, czyli dodatku do SUPERHOT, czy cyfrowej wersji Scythe. Jedziemy!
Elderborn (PC)
Producent: Hyperstrange
Premiera: 2018
Robert: Nie wiem, czy ktoś pamięta, ale Techland, którego Dying Light 2 na tegorocznym E3 prezentował Chris Avellone we własnej osobie, tworzyło kiedyś Diablo w FPP. Prace nad Hellraid, bo tak właśnie nazywała się ta produkcja, zostały niestety wstrzymane. I nawet nie wiecie, jak bardzo zabolało mnie wtedy serduszko, gdyż strasznie na ten tytuł czekałem. Jednakże w tym roku moją traumę sprzed lat może ukoić inne polskie studio, Hyperstrange, ze swoim Elderbornem. Dlaczego tak bardzo podobają mi się tego typu projekty? Jest tu trochę wspomnianego Diablo, trochę kultowego Hexena i wreszcie trochę Dark Messiah of Might and Magic. A no i heavy metalowe riffy w tle, nie zapominajmy. Czekam z niecierpliwością!
Kursk (PC, PS4, ONE)
Producent: Jujubee
Premiera: 11.10.2018 r. (PC), 2019 (PS4, XONE)
Jakub: Co stało się na pokładzie okrętu podwodnego Kursk? Spekulacji, teorii oraz tez na ten temat jest wiele, jednak żadna nie została potwierdzona w stu procentach. Alternatywnej wersji wydarzeń tej katastrofy będziemy mogli doświadczyć dzięki studiu Jujubee, które na miejsce akcji głównych wydarzeń swojej najnowszej gry wybrało właśnie pokład rosyjskiego okrętu. Kursk to gra przygodowa z trzymającą w napięciu fabułą. Poprzez eksplorację pokładu oraz rozmowy z załogantami będziemy musieli wykonywać misje, by odkrywać skrywane tajemnice. Twórcy z katowickiego studia przywiązują dużą wagę do realizmu. K-141 Kursk ma zostać odwzorowany w niemalże perfekcyjny sposób. Podobna szczegółowość ma dotyczyć klimatu panującego wśród marynarzy na takiej jednostce. Kursk w wersji PC zadebiutuje 11 października. Według ostatnich doniesień wersja konsolowa (PlayStation 4, Xbox One) ma ukazać się w pierwszej połowie przyszłego roku.
My Memory of Us (PC, PS4, XONE)
Producent: Juggler Games
Premiera: 2018
Jakub: Kolejną polską produkcją zasługującą na wzmiankę jest My Memory of Us od warszawskiego studia Juggler Games. Historia zabierze nas w czasy okrutnej wojny i opowie nam o prawdziwej przyjaźni między dwójką młodocianych bohaterów. Gra porusza trudne tematy II wojny światowej, okupacji i holocaustu. Nie robi tego jednak w dosadny czy brutalny sposób, starając się w okrucieństwo tamtych czasów wpleść bajkowy charakter. Trzonem rozgrywki ma być umiejętne rozwiązywanie łamigłówek oraz właściwe korzystanie ze specjalnych umiejętności bohaterów. Nie zabraknie elementów zręcznościowych czy skradankowych. Mocnymi stronami tytułu są klimatyczna oprawa wizualna oraz oddziaływanie na emocje gracza.
Phantom Doctrine (PC, PS4, XONE)
Producent: CreativeForge Games
Premiera: lato 2018
Kasjan: Najkrócej jak się da – Phantom Doctrine to turówka, której najbliżej do XCOMa, osadzona w czasach Zimnej Wojny. To absolutnie wystarczyło, żeby mnie kupić, zwłaszcza, że wcześniejsza produkcja polskiego studia, czyli Hard West oceniona została przeze mnie bardzo wysoko. Coś więcej? 40 godzin kampanii dla jednego gracza, możliwość zaliczenia misji bez konieczności zabijania wszystkiego co się rusza, rozwijanie bazy, agentów, ciekawa historia w tle. Premiera już tego lata, konkretna data powinna zostać ogłoszona na dniach. Moim skromnym zdaniem, patrząc też na materiały z tegorocznego E3, Phantom Doctrine to poważny kandydat do miana polskiej gry roku. Nie mogę się doczekać, żeby w to zagrać.
Re-Legion (PC)
Producent: Ice Code Games
Premiera: III kwartał 2018
Kasjan: Re-Legion jest RTSem, za które odpowiada studio Ice Code Games. Re-Legion umożliwi graczom nawracanie zwykłych obywateli na rozwój kultu, po to aby pomóc utrzymać kontrolę nad terytoriami. Gra okraszona jest przejrzystą i cyberpunkową grafiką, w dodatku z mroczną atmosferą. Trzeba przyznać, że mechanika produkcji wybija się z tłumu. Re-Legion ma ukazać się w trzecim kwartale tego roku w polskiej wersji językowej (napisy).
Scythe: Digital Edition (PC)
Producent: The Knights of Unity
Premiera: III kwartał 2018 (obecnie Early Access)
Jakub: Jedną z najbardziej oczekiwanych przez mnie polskich produkcji jest Scythe: Digital Edition. Kupili mnie klimatem oraz alternatywną wizją rzeczywistości stworzoną poprzez ilustracje Jakuba Różalskiego. Scythe: Digital Edition znajduje się obecnie w steamowym Early Access, ale prawdę mówiąc, bronię się jak mogę, by zbyt wcześnie nie położyć swoich łap na tym tytule. Staram się cierpliwie czekać na finalną wersję, w którą mocno wierzę. Przypomnijmy, że gra ma swój planszówkowy pierwowzór, który został bardzo dobrze przyjęty. Scythe przenosi nas do powojennej Europy roku 1920+. Tak naprawdę wojna nigdy się skończyła, a po prostu weszła na inny poziom. Wcielając się w jedną z pięciu frakcji będziemy dążyli do dominacji gospodarczej i militarnej. Oczywiście w grze nie zabraknie wielkich mechów będących wizytówką tego świata.
Skullstone (PC)
Producent: Black Torch Games
Premiera: III/IV kwartał 2018
Robert: Skullstone to klasyczny dungeon crawler od studia Black Torch Games. Miałem okazję trochę pograć w demko (dzięki za podesłanie!) i gra jak najbardziej ma potencjał. Oczywiście, o ile ktoś jest fanem tego typu zabawy. Dla nowych próg wejścia może być spory, bo jednak staroszkolne dungeon crawlery są nieco specyficznym gatunkiem. Jeśli wam to nie przeszkadza, to warto się projektem zainteresować. Zbieramy czwórkę śmiałków, wchodzimy do lochu, zabijamy wrogów i rozwiązujemy zagadki, po czym schodzimy coraz głębiej. Czego więcej trzeba?
Steel Rats (PC, PS4, XONE)
Producent: Tate Multimedia
Premiera: 2018
Kasjan: Steel Rats to arcade’owa gra 2.5D, która łączy motocyklową walkę z kaskaderką. Produkcja jest osadzona w wizualnie stylizowanym na retro świecie przyszłości. Wydaje się, że będzie to udana produkcja – Steel Rats na Pixel Heaven 2018 zdobyło nagrodę za najlepszy gameplay. No i ten zwiastun poniżej – jasno wskazuje, że warto na te grę czekać.
SUPERHOT: Mind Control Delete (PC)
Producent: SUPERHOT Team
Premiera: 2018 (obecnie Early Access)
Kasjan: Mind Control Delete jest samodzielnym dodatkiem, osadzonym w uniwersum SUPERHOT. Tytuł został zaprojektowany jako rouge-like’owe spojrzenie na oryginalną rozgrywkę polskiego studia. Dodatek oczywiście nie zmienia najważniejszej funkcji (zabawy) w grze – czas płynie tylko wtedy, gdy się poruszamy. Mind Control Delete obecnie znajduje się we wczesnym dostępie, gra kosztuje mniej niż 50 złotych, ale po premierze będzie za darmo dla wszystkich posiadaczy „podstawki”.
The Unholy Society (PC)
Producent: Cat-astrophe Games
Premiera: III kwartał 2018
Robert: W ten tytuł pograłem chwilę na tegorocznym Pixel Heaven, więc pozwólcie, że podlinkuję tekst z tej imprezy. W skrócie jest to przygodówka point & click, w której wcielimy się w egzorcystę. Produkcja od Cat-astrophe Games mocno stawia na elementy humorystyczne, a także odwołuje się do szeroko pojętej popkultury, zwłaszcza filmów z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Jako że przygodówki bardzo lubię, to nie mogę przy Unholy Society przejść obojętnie, bo tytuł zapowiada się świetnie!
The Works of Mercy (PC, PS4, XONE)
Producent: Pentacle
Premiera: III kwartał 2018
Jakub: The Works of Mercy to mocna propozycja dla fanów kina Romana Polańskiego czy Stanleya Kubricka. Twórcy otwarcie mówią o inspiracji tytułami takimi jak: „Wstręt”, „Lokator” czy „Lśnienie”. The Works of Mercy jest thrillerem psychologicznym stawiającym gracza w niekomfortowym położeniu. Rodzina naszego bohatera zostaje porwana, a oprawca w zamian za uwolnienie jej zmusza nas do zabijania. Zapowiada się niekonwencjonalnie, mrocznie oraz niezwykle tajemniczo. Na nasze odczucia duży wpływ mieć ma foto-realistyczna oprawa graficzna. The Works of Mercy zmierza na PC i powinno ukazać się w trzecim kwartale tego roku.
Unlucky Seven (PC)
Producent: Puzzling Dream
Premiera: 2018
Robert: Kojarzycie The Way? Był to wydany w 2016 roku cinematic platformer od rodzimego studia Puzzling Dream. Bardzo dobry, to trzeba zaznaczyć. Tym razem jednak twórcy odchodzą od konwencji polskiego Another Worlda i idą w kierunku trójwymiarowej przygodówki nieco zahaczającej o gry od Telltale. Nie ma być to jednak tytuł epizodyczny. Również same wybory w grze od Puzzling Dream odgrywać będą znacznie większą rolę. W Pechowej Siódemce wcielimy się w grupę skazańców, która utknęła na stacji kosmicznej. Na ten moment niestety nie wiemy wiele więcej, jednakże gra cechuje się ciekawą oprawą wizualną, a także pomysłem na siebie, gdyż wszystkie postacie są tutaj… zwierzętami.
We. The Revolution (PC)
Producent: Polyslash
Premiera: 2018 (?)
Jakub: Produkcja krakowskiego studia Polyslash wyróżnia się dwoma elementami. Świetnym pomysłem na gameplay oraz przykuwającą uwagę oprawą graficzną. Można więc z góry założyć, że będziemy mieć do czynienia z bardzo dobrym indykiem. Wcielając się w sędziego Trybunału Rewolucyjnego osądzamy rewolucjonistów, ich przeciwników, przestępców, a także szeregowych obywateli. To my zadecydujemy o tym, kto opuści salę w jednym kawałku, a kto pójdzie na spotkanie, by ucałować ostrze gilotyny. Sprawowanie tego urzędu wiąże się jednak z wielką odpowiedzialnością. Nic nie uchroni nas przed staniem się częścią politycznej gry, a umiejętne wykorzystanie swoich wpływów będzie stanowić jeden z elementów rozgrywki.
World War 3
Producent: The Farm 51
Premiera: Jesień 2018 (wczesny dostęp)
Kasjan: The Farm 51 dało się poznać z całkiem dobrej strony tworząc Necrovision, czy Deadfall Adventures. Get Even to małe rozczarowanie, chociaż…nie, to też niezła produkcja, której problemem było to, że pojawiła się trochę za późno. Nie mam jednak wątpliwości, że najnowsza produkcja gliwickiego studia zatytułowana World War 3, będzie kolejnym głośnym polskim tytułem. World War 3 ma być wieloosobowym militarnym shooterem, którego miejsce akcji osadzono w realiach współczesnego konfliktu zbrojnego. Autorzy zapewniają duży nacisk na współpracę i możliwość potyczek na wiernie odwzorowanych ulicach europejskich stolic! Early Access już tej jesieni.