Nie takiego startu oczekiwało EA po Star Wars: Battlefront 2. Z powodu zawartych w grze mikrotransakcjach, jeszcze przed premierą spadła na produkcję lawina krytyki. W dniu debiutu wydawca próbuje jednak załagodzić sytuację i tymczasowo wycofuje się z płatnej zawartości.
Zmiany w obszarze rozwoju postaci, są więc odpowiedzią DICE na głosy wiernych fanów. W tej sprawie wypowiedział się dyrektor generalny studia, Oskar Gabrielson:
Słyszymy Was głośno i wyraźnie, w związku z czym zdecydowaliśmy o wyłączaniu wszystkich mikrotransakcji w grze. To pozwoli nam spędzić znacznie więcej czasu na analizie, wprowadzeniu zmian, zrównoważeniu i dostrojeniu naszych mechanizmów. Oznacza to, że opcja zakupu kryształów w grze została wyłączona, a jedyną możliwością rozwoju postaci jest rozgrywka. Opcja zakupu kryształów w grze powróci w późniejszym terminie, po wprowadzeniu zmian. Będziemy Was informować na bieżąco jeśli chodzi o postępy.
Star Wars: Battlefront 2 będzie systematycznie wzbogacane popremierową darmową zawartością w postaci sezonów tematycznych zawierających szereg nowych lokacji, postaci, wyzwań, wydarzeń na żywo, nagród i nie tylko w stale rosnącym wraz ze społecznością świecie. Pierwszy sezon Star Wars: Battlefront 2 – Ostatni Jedi, inspirowany filmem Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi, rozpocznie się 5 grudnia. Gracze zyskają wówczas możliwość opowiedzenia się po stronie Najwyższego Porządku lub Ruchu Oporu. Następnie 13 grudnia fani otrzymają dostęp do grywalnych postaci Finna i kapitan Phasmy, nowej planety Crait, nowej mapy w kosmosie – D’Qar – a także dziennych i tygodniowych wyzwań oraz nagród. Gracze mogą też kontynuować swoją podróż jako Iden Versio w Star Wars Battlefront 2 „Odrodzenie”, nowym rozdziale w kampanii fabularnej.