Microsoft po słabym stracie w ósmą generację, zaczął odrabiać straty, a wszystko za sprawą odchudzonej wersji Xbox One. Porównując pierwszy tydzień po premierze konsoli PlayStation 4 Slim i Xbox One S, sprzęt od Amerykanów zaliczył w Wielkiej Brytanio ponad 360% lepszą sprzedaż niż konsola Sony. Nie ma się co dziwić, skoro Japończycy już na listopad zaplanowali premierę mocniejszej wersji swojego sprzętu o nazwie PS4 Pro.
Międzynarodowy koncern zajmujący się badaniem opinii publicznej, podał dane, z których wynika, że Microsoft w dniach od 17 do 24 września 2016 roku zwiększył prawie dziesięciokrotnie sprzedaż konsoli, a w roku ubiegły w tym samym okresie była ponad ona o 66% mniejsza.
Tak olbrzymim progresem, w tak krótkim czasie nie może się pochwalić Sony. Kiedy od 1t do 24 września sprzedaż Xbox One S stanowiła 71% całego obrotu sprzętu komputerowego na Wyspach, to Japończycy mogą się pochwalić wynikiem na poziomie jedynie 19% . Sprzedaż PlayStation 4 spadła w tym okresie w porównaniu do ubiegłego roku o 66%.
Tak świetne wyniki amerykańskiej firmy, to nie tylko efekt cierpliwej i prokonsumenckiej polityki, ale również zadziwiająco nieprzemyślanych i nastawionych na łatwy zysk, decyzji Sony.