World of Tanks od swojej premiery w 2010 roku, zdołało zgromadzić 160 mln zarejestrowanych graczy. To czyni produkcję Wargaming, jedną z najpopularniejszych gier na świecie. 21 marca jest dla fanów tytułu dniem wyjątkowym, gdyż debiutuje World of Tanks 1.0, największa i najważniejsza aktualizacja w historii marki.
Gra przeniesiona została na nowy silnik graficzny o nazwie Core, dzięki czemu możemy spodziewać się jeszcze lepszej oprawy wizualnej. Tytuł może się także pochwalić nową ścieżkę dźwiękową nagraną przez Praską Orkiestrę Symfoniczną i artystów całego globu. To jednak nie wszystko – 29 map zostało dostosowanych do nowych standardów oraz dodano nową o nazwie Lodowiec. Dodatkowo, World of Tanks podjęło współpracę z największymi firmami technologicznymi jak Google, Intel i Sony Music Entertainment.
Nowy silnik powstał przy współpracy z firmą Intel. Milos Jarebek, dyrektor rozwoju World of Tanks na PC, nie ma wątpliwości, że przeniesienie gry na Core, to dobry ruch:
Aktualizacja 1.0 ulepsza technologię bazową gry zmieniając silnik graficzny na stworzony przez nas wewnętrznie Core. Dzięki temu możemy możemy podnieść znacząco poziom gry i zapewnić, że World of Tanks będzie świetną rozrywką przez najbliższe lata.
We współpracy z firmą Google i jej nowopowstałą platformą ARCore, powstała aplikacja World of Tanks AR Experience. Jest ona jednym z tytułów startowych i pozwala użytkownikowi zobaczyć bitwę czołgów naokoło siebie, od pełnowymiarowych jednostek po modele w mniejszej skali. Aplikacja umożliwia również zapoznanie się częściami czołgu, dzięki czemu pełni rolę edukacyjną zapoznając widza z jego historią i budową. Program pozwala na dzielenie się zdjęciami i wideo przez różne sieci społecznościowe, a został stworzony przy współpracy z firmą Gravity Jack. World of Tanks AR Experience jest już dostępne do pobrania za darmo w sklepach Google Play i iOS.