The Surge 2, sequel gry soulslike od Deck13, został ogłoszony na początku tego miesiąca. Studio obiecało znacznie rozszerzyć gameplay pierwszej części, dodając kilka różnych funkcji. Przy samym ogłoszeniu nie zostało powiedziane jednak wiele więcej, ale teraz mamy już parę świeżych informacji, uzyskanych dzięki wywiadom.
Rozmawiając z kilkoma europejskimi stronami internetowymi, takimi jak Everyeye czy Hobby Consolas, dyrektor kreatywny Jan Klose i szef projektu gry, Adam Hetenyi, ujawnili kilka interesujących informacji. Po pierwsze, w grze nie będziemy sterować już Warrenem, protagonistą pierwszej części. W The Surge 2 będziemy mieli do czynienia z kreatorem postaci, więc każdy sam stworzy głównego bohatera. Jak mówią jednak twórcy, Warren pokaże się w grze, nie wiadomo tylko gdzie, kiedy i w jakiej roli.
Poziom trudności i sztuczna inteligencja również zostanie poprawiona w porównaniu do pierwszej części. W grze wrogowie będą dostosowywać się do tego, co robi gracz. NPC będą radzili sobie znacznie lepiej w walce w grupach, mądrze wykorzystując swoją przewagę liczebną. W The Surge 2 ma pojawić się również nowy rodzaj wrogów – ci będą pozbawieni egzoszkieletu, tylko będą próbować zakraść się do głównego bohatera i ukraść mu broń oraz zbroję.
Zespół znacznie przebudował także cały design świata gry. W The Surge 2 będziemy poruszać się po całym mieście, połączonym ze sobą różnymi obszarami. Podczas eksploracji mapy będziemy mogli brać udział w różnych wydarzeniach oraz wchodzić w interakcję z NPC. Ci zaś mogą być do nas wrogo nastawieni.
The Surge 2 pojawi się na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One w przyszłym roku (pisaliśmy o tym tutaj). Pierwsza część ukazała się 16 maja 2017 na komputery osobiste z systemem Windows oraz na konsole nowej generacji i została przyjęta bardzo ciepło.