The Division 2 będzie zawierało wiele zmian w porównaniu do poprzedniej edycji. Podczas ostatniego State of the Game dowiedzieliśmy się kolejnych informacji o nowościach. Massive zamierza zmienić mechanikę związaną z egzotycznymi broniami i przedmiotami.
Do tej pory gracze w The Division mogli używać wszystkich egzotycznych przedmiotów jednocześnie, ale druga odsłona produkcji Ubisoftu na to nie pozwoli. Gracz będzie musiał wybrać jedną broń i część składającą się na rynsztunek.
Egzotyki będą się różnić wyglądem od zwykłych broni, a dodatkowo każda z broni lub element składający się na pancerz będzie miał własną historię. Bronie należące do tej grupy będą miał charakterystyczne talenty. Wszystkie przedmioty i bronie przynależące do egzotyków będą nowe, Massive nie użyje tych z pierwszej części.
Niektóre egzotyczne bronie z pierwszej części pojawią się w drugiej jako standardowe, a jedną z nowości będzie bez wątpienia P90.
Fredrik Thylander wyjaśnił jak będzie działać nowa kategoria „Karabiny” i podejrzewam, że mało kto będzie korzystał z tych broni. Do nowego typu będą należeć bronie półautomatyczne, więc będziemy musieli prowadzić ogień seriami.
Nowa kategoria będzie zawierać starsze karabiny (z pierwszej części gry) i zupełnie nowe. LVOA-C w The Division należy do karabinów szturmowych, a w drugiej części znajdzie się w nowym archetypie wyposażenia.
Pan Thylander wspomniał również o talentach, a za przykład posłużyła „żółta” broń. Bronie nadal będą miały 3 talenty, ale ich pula ulegnie poszerzeniu. Tym razem zostaną one podzielone na kategorie, a są to:
- Aktywne talenty: są związane z aktywnością gracza, mogą się uruchomić po strzeleniu w głowę nieprzyjaciela. Massive zadba również o to, żeby aktywność talentu lub jego wyłączenie było widoczne na broni.
- Charakterystyczne talenty: mogą dawać premie do zasięgu, szybkości przeładowania, szybkości zmiany broni na inną, szybkości postaci sterowanej przez gracza podczas wymiany ognia i wiele innych.
- Talenty z broną w kaburze: aktywne w momencie utrzymania broni w kaburze, więc premie będą dodawane w momencie, gdy broń nie jest przez nas używana. W praktyce oznacza to, że możemy mieć aktywne nawet 2 premie. W takiej sytuacji trzeba bacznie przyglądać się talentom, bo ich większa ilość będzie aktywna podczas rozgrywki.
Zmiany, które zostaną wprowadzone z pewnością zmienią podejście do walk z przeciwnikami. Wyposażenie agenta w 3 różne bronie nadal będzie miało taktyczne znaczenie i Massive o tym nie zapomni.
Pamiętajcie, że gra się jeszcze nie ukazała, więc mogą zajść spore zmiany, a nazwy talentów i ich kategorii mogą zostać zmienione.
The Division 2 pojawi się na PlayStation 4, Xboksie One i PC 15 marca 2019 roku, a wcześniej powinny ruszyć beta testy strzelanaki.