Witam was misiaczki. Dzisiaj, podczas porannej kawki trafiłem na artykuł opublikowany przez IGN o tym, czego Resident Evil 7 nie mówi graczom. Odezwał się we mnie mój wewnętrzny samarytanin, stwierdziłem, że nie tylko podzielę się z wami tekstem ale i przedłożę na język ojczysty. To nie będzie tłumaczenie, raczej luźna interpretacja – wiecie, żebym nie poszedł na łatwiznę.
Resident Evil 7 to tytuł tajemniczy, nie tylko pod względem początkowej niewiedzy co czeka na nas w najciemniejszych zakamarkach rezydencji. Tajemnica tyczy się też samej mechaniki gry i praw które tym tytułem żądzą – taka Rezydentowska fizyka. O czym więc powinniście pamiętać mocząc gacie nocami przed telewizorem?
TRZYMAJ BROŃ OBIEMA RĘKAMI
Kiedy kończy się nam amunicja, albo w danym momencie nie posiadamy żadnego innego rodzaju broni i zostaje nam nóż, siekierka lub podobne narzędzie krótkodystansowe. Pamiętajcie by podczas zadawania ciosu trzymać lewy trigger (celowanie). Dzięki temu Ethan złapie broń w obie ręce, to zwiększy precyzję zadawanych ciosów i nieco poprawi ich siłę. Dzięki temu możemy skupić się na atakowaniu konkretnej części ciała. W przypadku piły mechanicznej, będziemy trzymać ją przed sobą, a ostrza będą się obracać aż do zgaśnięcia silnika.
NIE MUSISZ ZABIJAĆ WSZYSTKIEGO CO SIĘ RUSZA
Podczas eksploracji trafisz na smoliste kreatury niekoniecznie chętne do współpracy. Obejmują one przeważnie konkretne obszary, dzięki czemu nie podążą za tobą wszędzie. Jeśli wolisz zachować amunicję, bądź po prostu nie chcesz ryzykować, możesz kontynuować aktualne misje omijając maszkary (jest to dosyć łatwe). Po wykonaniu konkretnych zadań w grze, potwory przestają nękać dany obszar pozwalając ci spokojnie rozejrzeć się po pomieszczeniu – dzięki temu, nie musisz z nimi walczyć. Ten konkretny rodzaj przeciwnika nie radzi sobie z otwieraniem drzwi więc wystarczy, że je za sobą zamkniesz podczas ucieczki, to skutecznie powstrzyma je przed podążaniem za tobą. W grze znajdą się też przeciwnicy bez oporów przed otwieraniem drzwi. Dodatkowo, tych konkretnych oponentów nie da się zgładzić na pewnych etapach gry – przed nimi można schronić się jedynie w pokoju z zapisem gry i skrzynią na przechowanie ekwipunku. Nie ważne czy zamknąłeś za sobą drzwi czy nie, nikt tam za tobą nie wejdzie.
BROŃ, MIMO ŻE ZEPSUTA, TO WCIĄŻ BROŃ
W grze możesz natknąć się na broń nie sprawną w jej obecnym stanie. Ale broń to wciąż broń. Znajdując zestaw naprawczy możesz sprawić że znów nada się do użytku. Przeważnie broń która zostanie naprawiona jest potężniejsza niż ta, której dotychczas używałeś. Problem jest taki, że zestawy naprawcze są bardzo, bardzo dobrze ukryte.
ZAŁADOWAŁEŚ? JUŻ NIE ROZŁADUJESZ
Czasami możesz mieć do dyspozycji kilka modeli broni do której pasuje ten sam typ amunicji. Niestety, raz załadowany magazynek przypisuje konkretną ilość amunicji do spluwy bez możliwości jej wydobycia. Pamiętaj o tym, korzystając z różnych wariantów broni tego samego rodzaju.
SMOLASTY! LEŻEĆ!
Snujące się po lokacjach Molded’y czasami potrafią napsuć krwi. Zapewniając sobie bezpieczeństwo i więcej czasu na celowanie bądź ucieczkę, możesz starać się odstrzelić ich kończyny. Molded bez rąk będzie miał mniejsze szanse na wyprowadzenie skutecznego ataku. Pozbawiając go nóg, stanie się mniej mobilny. Jeśli korzystasz z shotgun’a możesz śmiało targnąć się na oderwanie głowy – co permanentnie go wykończy. Jeśli masz pistolet, łatwiej będzie Ci pozbawiać stwora kończyn.
OGLĄDAJ TAŚMY
Taśmy które uda ci się znaleźć w grze są bardzo pomocne. Dzięki nim poznajesz lepiej wydarzenia z przeszłości, odkrywasz położenie przydatnych przedmiotów i poznajesz sekrety lokacji. Dodatkowo, podróż w przeszłość za pomocą kaset VHS jest interaktywna. Jeśli odblokowałeś coś jako kamerzysta w przeszłości, będzie to też odblokowane podczas powrotu do kierowania protagonistą.
NIE STRZELAJ! UCIEKAJ!
Tyczy się do przeważnie domatorów, będzie ich spotykał na swojej drodze określoną ilość razy. Pamiętaj, że nie zawsze jest to moment kiedy możesz zrobić im krzywdę. Pewnie, wyzbywając się większego zapasu amunicji w końcu padną, ale jeśli jest to otwarta lokacja, bądź pewien że znów się na nich natkniesz. Jedyny moment który powinien zaświecić lampkę z napisem – kill or be killed, to moment w którym zostałeś zamknięty z jednym z lokatorów w pomieszczeniu bez wyjścia. Wtedy wal czym popadnie.
To chyba tyle, mam nadzieję że byłem pomocy, uważajcie na siebie na tej wycieczce!
Zobacz jak oceniliśmy najnowszą grę Capcomu – recenzja Resident Evil 7.