7. Crush Your Enemies (PC)
Robert: Jeśli masz dość szlachetnych i bohaterskich rycerzy, możesz ich po prostu zniszczyć! Crush Your Enemies to niezwykle dynamiczny i szybki RTS, w którym jako barbarzyńcy robimy…no to, co robią barbarzyńcy. Niszczymy, palimy, grabimy i pijemy piwo. Twórcy ze studia Vile Monarch nie silą się na poważne klimaty, lecz sięgają po totalnie prześmiewczy klimat parodiujący całe mnóstwo rzeczy. I chociaż nie jest to idealna produkcja, to tytuł się sprawdza i daje sporo frajdy.
6. This War of Mine: The Little Ones (PC, PS4, XONE)
Marta: 11 bit studios narobili sporo szumu swoim This War of Mine, a dodatkiem The Little Ones tylko potwierdzili, że potrafią zrobić coś fajnego i oryginalnego. “Fajnego” jest może nieodpowiednim określeniem jak na grę tak mroczną i depresyjną, ale trzeba jednak przyznać, że w This War of Mine: The Little Ones immersja sprawia, że graczowi naprawdę zależy, nie tylko na przetrwaniu, ale żeby w tym wszystkim dalej być człowiekiem. Jedna z lepszych gier roku 2016. Nieprzyjemna w sensie opowiadanej historii, ale pokazuje wagę i cenę – człowieczeństwa.
5. Dying Light: The Following (PC, PS4, XONE)
Kamil: Dying Light to według mnie najbardziej niedoceniona produkcja 2015 roku i absolutny nr 2 zaraz po Wiedźminie 3. Byłem pod ogromnym wrażeniem podstawki i z wielkimi nadziejami czekałem na fabularne rozszerzenie. Techland oczywiście mnie nie zawiódł i tak jak na polskiego dewelopera przystało, dał graczom ogromną zwartość w najwyższej jakości. W The Following otrzymaliśmy dopełnienie historii Kyle’a Crane’a, nową olbrzymią lokację oraz możliwość podróżowania i przejeżdżania zombie buggy. Bawiłem się świetnie.
4. SUPERHOT (PC, XONE)
Recenzja (PC), Recenzja (XONE)
Robert: Czy na jednym pomyśle można oprzeć całą grę i sprawić, że będzie to wyśmienity tytuł? Tak! SUPERHOT to udowadnia, będąc jednym z najbardziej pomysłowych i innowacyjnych FPSów ostatnich lat. Tytuł ten opiera się na tym, że dosłownie czas w nim porusza się wraz z nami. Gra od polskiego studia zyskała sławę na długo przed jej premierą, jeszcze w 2013 roku dzięki prototypowi stworzonemu na potrzeby konkursu 7DFPS. Całkiem zasłużenie zresztą, bo pomysł zastosowany w SUPERHOT sprawia, że rozgrywka tutaj jest niezwykle przyjemna i niespotykana nigdzie indziej.