Digital Foundry odwiedziło siedzibę Microsoftu i poznało specyfikację techniczną jego najnowszej konsoli, która zadebiutuje na rynku pod koniec roku. Bez dwóch zdań będzie to najmocniejsza zamknięta platforma na rynku. Poniżej prezentujemy porównanie jej podzespołów z PlayStation 4 Pro.
Xbox: Project Scorpio – specyfikacja techniczna (w nawiasach specyfikacja PS4 Pro)
- Procesor – Osiem zmodyfikowanych rdzeni x86 w 2,3 GHz (Osiem rdzeni Jaguar w 2,1 GHz)
- Karta graficzna – 40 zmodyfikowanych jednostek obliczeniowych w 1172 MHz (36 poprawionych jednostek obliczeniowych GCN w 911 MHz)
- Pamieć RAM – 12 GB GDDR5 (8 GB GDDR5)
- Przepustowość pamięci – 326 GB/s (218 GB/s)
- Dysk twardy – 1 TB 2,5-cala (1 TB 2,5-cala)
- Napęd – 4K UHD Blu-ray (Blu-ray)
Niestety konstruktorzy Scorpio nie decydowali się na wrzucenie do konsoli procesora nowej generacji. Co prawda będzie on o 31% wydajniejszy od tego z Xbox One, ale mimo to będzie on najsłabszym elementem platformy. Jego zastosowanie można tłumaczyć wsteczną kompatybilnością konsoli z Xbox One oraz Xbox 360. Z kolei grafika w Scorpio będzie jak na konsole prawdziwym potworem. GPU ze zmodyfikowanym układem zapewni moc obliczeniową na poziomie sześciu teraflopów. Dodatkowo system będzie wyposażony w 12 GB pamięci RAM, co znacznie wpłynie na jakość wyświetlanych tekstur i umożliwi granie w prawdziwej rozdzielczości 4K, choć zapewne i tak nie we wszystkie produkcje.
Nowa konsola Microsoftu będzie podobnie jak Xbox One S posiadała wbudowany zasilacz oraz wszystkie pory i wejścia dostępne w rodzinie One.
Do tej pory krążyły różne opinie na temat możliwej ceny Scorpio, ale teraz znacznie łatwiej ją oszacować. Specjaliści z Digital Foundry sądzą, że choć konsola będzie droższa od konkurencji, to jednak jej cena nie powinna odstraszać klientów. Przewidują więc, że Scorpio powinno kosztować około 2-2,5 tys. zł.
Ostateczną nazwę konsoli, jej wygląd oraz być może cenę, poznamy podczas czerwcowych targów E3.