To, że Project Cars nie będzie działał w Full HD na konsoli Microsoftu, wiemy już od pewnego czasu. Niestety gdy konsola Playstation 4 otrzyma rozdzielczość 1080p , właściciele Xboxa One będą musieli się zadowolić rozdzielczością 900p. Jednak często bywa tak, że takie rozwiązanie działa w odwrotną stronę jeśli chodzi o płynność animacji. W tej materii twórcy zapowiadają na obu platformach 60 FPS-ów, a jak to wygląda w rzeczywistości?
Ekipa z DigitalFoundry działająca pod egidą magazynu Eurogamer postanowiła sprawdzić płynność animacji w konsolowych edycjach Project Cars. Okazuje się, że owszem 60 klatek na sekundę, można osiągnąć na obu konsolach, ale twórcy z Slightly Mad Studios nie postarali się, by były one stabilne. W tłumie samochodów i przy dynamicznej pogodzie liczba klatek spada w przypadku Xboxa One do 30, a PS4 do około 40. Okazuje się więc, że gra 60 FPS-ów osiąga jedynie na starcie.
Project Cars zadebiutuje na konsolach ósmej generacji oraz PC, 8 maja bieżącego roku.