Firma Wargaming oraz grupa VR Tech ogłosiły dziś powstanie Neurogaming, firmy zajmującej się growym VR z użyciem własnych technologii. Pierwszym tytułem, który trafił na warsztat nowego studia jest World of Tanks VR.
Slava Makarov, twórca World of Tanks i strategiczny doradca Neurogaming, taki słowami wypowiedział się na temat projektu:
Naszym głównym celem jest zmiana sposobu korzystania z VR jako jednorazowego doświadczenia na rzecz długofalowego zaangażowania w treści i rywalizację. Praca nad przeniesieniem marki World of Tanks, która posiada 180 milionową społeczność do VR jest olbrzymim i ekscytującym wyzwaniem.
Siedziba firmy Neurogaming mieści się na Cyprze, a studio twórcze zlokalizowane jest w Moskwie. Nad World of Tanks VR pracuje 75 osobowa ekipa, a w planach na ten rok jest rozwój firmy w Europie i USA, a dokładniej otwarcie nowych biur w Amsterdamie i Nowym Jorku.
Obecnie Neurogaming koncentruje się na technologii CinemaVR skoncentrowanej na sesjach wieloosobowych i kooperacji. CinemaVR pokazało swój potencjał w krajach CIS, gdzie dostępne jest w 36 lokacjach. Na chwilę obecną spróbowało technologii ponad 180 000 graczy. Neurogaming uruchomi własną platformę usług dla biznesu w 2018, która pomoże partnerom zainteresowanym tym rozwiązaniem.
Drugą technologią, nad którą pracuje Neurogaming jest PolygonVR. Prezentowana była na targach gamescom17 i Tokyo Game Show, gdzie zachwycało odwiedzających. Technologia pozwala na pełną immersję i długie sesje wieloosobowe oraz eSport. Ciekawą rzeczą jest jednoczesne wsparcie dwóch ekranów, które daje możliwość zarówno grania, jak i oglądania rozgrywki w tym samym czasie.