H1Z1 po zmianie modelu gry na Free to Play w ciągu dwóch tygodni zyskało 2 miliony graczy. Dzięki temu według statystyk SteamSpy grę posiada już 10 milionów osób.
Dla porównania gdy produkcja była dostępna w wersji płatnej, po swojej premierze w przeciągu 10 dni sprzedała się w ilości 100 000 sztuk. Wynik niezły, ale słaby w porównaniu do innych konkurentów z gatunku Battle Royale. Twórcy H1Z1 musieli uznać, że bardziej opłaca się przejść na darmowy model niż sprzedawać płatną wersję gry.
H1Z1 w wersji Free to Play mimo zakupu przez 10 milionów graczy nadal pozostaje w tyle za konkurencją. Warto podkreślić, że w tytuł gra aktywnie tylko około 42000 graczy, a we wczesnym dostępie H1Z1 osiągało wyniki nawet na poziomie 150 000 (lipiec 2017). Widać więc, że mimo darmowej wersji gry, produkcja nie utrzymuje przy sobie graczy na dłużej.
Lider gatunku Battle Royale, PUBG w lipcu 2017 roku miał na swoich serwerach aktywnych 450 000 graczy, a teraz ten wynik urósł do prawie 3 milionów.