Ceny cyfrowych wersji gier w PlayStation Store i Xbox Live raczej graczy nie rozpieszczają. Zwłaszcza cyferki przy nowych tytułach AAA częściej nas śmieszą niż wzbudzają nasza zainteresowanie. Yves Guillemot z Ubisoftu zna przyczynę tak wysokich cen i postanowił się nią podzielić ze światem.
Prowadzimy agresywną politykę jeśli chodzi i gry cyfrowe na PC, gdyż ich sprzedaż jest bardzo wysoka. Jesteśmy mniej elastyczni jeśli chodzi o cyfrowe wersje, kiedy chodzi o konsole.
Przyczyna jest banalna. Gry cyfrowe na konsole są droższe ponieważ gorzej się sprzedają niż na PC. Ale jest w tym pewien absurd. Ceny gier na PC nigdy nie były tak wysokie jak na konsole, dlatego nie wiadomo, czy gry na Xboxa One i PS4 nie sprzedawały się lepiej gdyby dać im na to szanse obniżając ich cenę. Ekonomia to trudna dziedzina, ale nawet dziecko wie, że lepiej sprzedaż 20 egz za 150 zł niż 10 za 250 zł. Jest to prosta zasada, którą zrozumiało CD Projekt RED i źle na tym nie wyszli.
Yves Guillemot twierdzi, że ceny gier cyfrowych są obniżane na kilka miesięcy po premierze, ponieważ wówczas gracze na poważnie się nimi interesują, gdyż o wersje pudełkowe jest już wówczas coraz trudniej. No cóż, jakie to dobroduszne z ich strony.