O tym, że Dreams jest produkcją wyjątkową w swojej recenzji przekonywał Kacper. Kreator pozwala na niemal nieograniczone możliwości w tworzeniu gier czy filmów animowanych i twórcy już przed premierą zapowiadali, że będą się starali otworzyć swoje dzieło na kreatywną społeczność. Doszło do tego jednak niezwykle szybko, bo już od dzisiaj produkcja jest testowana jako narzędzie do tworzenia komercyjnych produktów. Oznacza to, że dzieła tworzone w Dremas nie należą do Sony czy francuzów z Media Molecule, ale do swoich autorów.
Produkt będzie więc można umieścić w sowim portfolio graficznym lub muzycznym, w kolażu lub projekcie na koszulce.
Możliwe będzie również korzystanie z utworzonych projektów poza środowiskiem PlayStation. Jednak twórcy z Media Molecule podkreślają, że możliwości te będą rozwijane w trakcie trwania bety, gdyż dla nich, to wciąż dziewiczy teren. Dostęp do wersji beta jest ograniczony i skorzystają z niego tylko wybrani twórcy.
Dreams zadebiutowało 14 lutego i jest obecnie dostępne wyłącznie na konsoli PlayStation 4.