DualSense – adaptacyjne triggery przestają działać. Użytkownicy PS5 zgłaszają usterki

DualSense PlayStation 5 gamer style

Niektórzy nabywcy PlayStation 5 zgłaszają problemy z adaptacyjnymi triggerami w gamepadach DualSense. Gracze narzekają na awarie i słabą reakcję przycisków R2 i L2.

  • Jak wylicza magazyn Gamerant, ponad tysiąc posiadaczy PS5 zgłosiło usterki związane z wyzwalaczami adaptacyjnymi w gamepadach Dual Sense.
  • Adaptacyjne triggery miały oferować realistyczne doznania w czasie gry. Przyciski mają zachowywać się różnie w zależności od tego co robimy.
  • W sieci pojawiły się pierwsze poradniki, jak samodzielnie naprawić pada.
  • To nie pierwsze problemy pada DualSense. Wcześniej pisaliśmy obszernie o DualSense drift (pad sam zaczyna skręcać).

Konsola PlayStation 5 zadebiutowała w listopadzie i w sieci można znaleźć już sporo problemów użytkowników. Na pierwszym miejscu są obecnie problemy z DualSense. Wcześniej pisaliśmy m.in. o często spotykanym dryfowaniu, polegającym na ruchu drążka w trakcie gry bez interwencji użytkownika. Firma próbowała rozwiązać ten problem za pomocą aktualizacji oprogramowania, ale na razie się nie udało wyeliminować go w wielu przypadkach.

Problemy z przyciskami L2 i R2 w DualSense

Obecnie jak donosi Gamerant, coraz więcej osób pisze o problemach związanych z adaptacyjnymi triggerami i przyciskami R2 oraz L2 w gamepadach DualSense. Usterki mają dotyczyć ponad 1000 posiadaczy PS5.

Jeden z graczy powiedział, że grając w Spider-Mana: Miles Morales usłyszał kliknięcie spustu R2, po czym pojawił się luz i przycisk przestał działać. Inni użytkownicy zgłaszają, że adaptacyjne wyzwalacze stały się z czasem znacznie mniej przyjemne w użytkowaniu i przestały stawiać opór.

W sieci pojawiły się już pierwsze instrukcje, pokazujące jak samodzielnie można naprawić ten problem. Jeden z wielu poradników znajdziecie m.in. tutaj.

Jak działają adaptacyjne triggery w DualSense?

Triggery w DualSense miały oferować zupełnie nowe doznania związane z graniem. W zależności od tego co robimy przyciski R2 i L2 mają stawiać opór i sygnalizować graczowi co się właśnie dzieje na ekranie (przykładowo inaczej będą reagować przy strzelaniu z łuki i karabinu). Efekt działania tej technologii możecie zobaczyć poniżej: