PlayStation Store to ciągle rozrastający się sklep dla użytkowników konsol Sony, ale do tej pory ciężko było odzyskać pieniądze za zakupioną tam zawartość. Japończycy właśnie zmienili tę sytuację i chcą iść na rękę klientom.
Od teraz każdy będzie miał 14 dni na zgłoszenie chęci odzyskania gotówki za zakupioną grę, dodatki, motywy lub awatary. Warunki są śmieszne, ponieważ nie możemy pobrać kupionej zawartości, żeby ją oddać lub jej streamować.
W przypadku gier zakupionych w przedsprzedaży jest podobnie. Kupując grę na 14 dni lub więcej przed premierą, będziemy mieli 14 dni na wysłanie prośby o zwrot pieniędzy. Niestety tutaj również nie można pobrać gry na swoją konsolę, aby dostać zwrot gotówki.
Nowa polityka dotyczy również każdej z dostępnych w sklepie subskrypcji (PS Plus, PS Now, Spotify Premium). Na szczęście tu sytuacja wygląda znacznie lepiej, ponieważ Japończycy oddadzą pieniądze nawet po wykorzystaniu połowy subskrypcji lub jej mniejszej części. Oddana kwota będzie zależna od długości okresu korzystania usługi.
To kolejny prokonsumencki ruch ze strony Sony. Najpierw japoński koncern wszedł trochę nieśmiało w cross-play, a już niedługo użytkownicy będą mogli zmienić swoje pseudonimy w PlayStation Network.