Wydawnictwo Techland ogłosiło dzisiaj, że rajdy DiRT 4, stworzony przez uznane studio Codemasters, zadebiutują na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach PC już 9 czerwca bieżącego roku.
DiRT 4 nie ma być zwykłą kontynuacją DiRT Rally, ale tytułem, który wniesie serię na wyższy poziom. Nie zbraknie rajdów w takich zakątkach świata jak Australia, Hiszpania czy Kalifornia. Dostępne będę również wyścigi rallycross, oparte o licencję FIA World Rallycross Championship, oraz szalonych wyścigach ciężarówek i buggy – Landrush. DiRT 4 ma łączyć emocje i realizm zeszłorocznego DiRT Rally z radością, przystępnością i adrenaliną poprzednich odsłon – DiRT 2 oraz DiRT 3.
W DiRT 4 pojawi się innowacyjny system Twoja tr4sa. Służy on do generowania tras rajdowych, przez co można w prosty sposób stworzyć niemal nieskończoną liczbę odcinków.
DiRT 4 zaoferuje graczom:
- Ponad 50 wspaniałych samochodów offroadowych – m.in. Ford Fiesta R5, Mitsubishi Lancer Evolution VI, Subaru WRX STI NR4 oraz Audi Sport quattro S1 E2;
- 5 lokacji rajdowych z milionami dróg – Australia, Hiszpania, Michigan, Szwecja i Walia;
- Oficjalna gra FIA WORLD RALLYCROSS CHAMPIONSHIP – ścigaj się na Montalegre, Lohéac Bretagne, Hell, Holjes i Lydden Hill podczas wielu różnorodnych zawodów;
- Landrush – krótkie, piaszczyste tory dla Pro Buggy, Ciężarówek Pro-2, Ciężarówek Pro-4 i Crosskartów w Kaliforni, Nevadzie i Meksyku;
- Joyride – wyzwania czasowe, niszczenie obiektów, obszar dowolnej rozgrywki i wysyłanie wyzwań znajomym;
- Akademia DiRT – mieszcząca się w Waszyngtonie szkółka DirtFish Rally School, pozwala szlifować umiejętności i technikę jazdy;
- Tryb Kariery – stwórz swojego kierowcę, bierz udział w różnych zawodach, zdobywaj sponsorów i buduj zespół;
- Rozgrywka nastawiona na rywalizację – dzienne, tygodniowe i miesięczne wyzwania dla graczy z całego świata;
- RACENET nowej generacji – rankingi, ligi i turnieje, rozszerzony system telemetrii CREST;
- Tuning – dostosuj ustawienia zależnie od wybranego auta, trasy i warunków pogodowych;
- Uszkodzenia i naprawy – zużycie i uszkodzenia pojazdu są wiernie odwzorowywane dzięki usprawnionemu modelowi zniszczeń. Inżynierowie w strefie serwisowej będą mogli kilkukrotnie naprawić samochód pomiędzy odcinkami.