Brian Horton, reżyser Rise of the Tomb Raider, poinformował, że podczas cutscenek obraz w nowych przygodach Lary Croft będzie wyświetlany na konsoli Xbox One w rozdzielczości 1440×1080. Jest to sporo mniej od pożądanej przez graczy rozdzielczości natywnej 1920×1080, ale i tak więcej niż ostatnio będące normą na konsoli Microsoftu – 900p.
Obraz ma być wyświetlany w 30 klatkach na sekundę, czyli dokładnie tak samo jak w poprzedniej części. Co prawda Tomb Raider: Definitive Edition, teoretycznie mogło się pochwalić Full HD, jednak podczas przerywników filmowych jakość spadała zazwyczaj do 900p. Teraz spadki nie mają mieć miejsca.
Ciekawe jakie sprawa rozdzielczości i płynności animacji będzie się miała na konsoli PlayStation 4.
Rise of the Tomb Raider zadebiutuje na Xbox One i Xbox 360 13 listopada. Edycje na PC i PS4 pojawią się w 2016 roku.