W najnowszym wpisie na blogu PlayStation, Sony poinformowało o braku pełnego wsparcia dla technologii Tempest 3D AudioTech w momencie premiery PlayStation 5. 19 listopada audiofile będą mogli cieszyć się opcją dźwięku 3D wyłącznie przy użyciu kompatybilnych słuchawek podpiętych bezpośrednio do konsoli (poprzez USB) lub kontroler (wejście 3.5mm). Wsparcie Tempest 3D AudioTech dla telewizorów pojawi się w bliżej nieokreślonym terminie w przyszłości.
Technologia ta zostanie wykorzystana m.in. w Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Marvel’s Spider-Man Remastered, Astro’s Playroom, Gran Turismo 7, Returnal, Destruction AllStars, Demon’s Souls, Ratchet & Clank: Rift Apart, Sackboy: A Big Adventure, Horizon Forbidden West oraz Resident Evil Village.
Warto tutaj nadmienić, że Sony wykorzystało ten komunikat jako okazję do zareklamowania dedykowanych PS5 i PS4 słuchawek Pulse 3D, które mają w pełni wykorzystać potencjał technologii Tempest 3D AudioTech.