Przed pojawieniem się DOOM (2016), miała zostać wydana gra DOOM 4. Z jakiegoś powodu produkcja została anulowana w czasie jej rozwoju. W wywiadzie dla IGN, pracownicy id Software ujawnili powód, przez który gra nie została wydana.
Okazuje się, że czwarta część została anulowana z tego powodu, że nie wyglądała jak klasyczna DOOM, a raczej przypominała serię wojskowych strzelanek Call of Duty. Według Marty Stratton, producenta wykonawczego DOOM Eternal, Doom 4 miał wiele podobieństw do gier autorstwa Activision. Zamiast tradycyjnej akcji w stylu Dooma, gra oferowała bardziej „kinową” rozgrywkę. W pewnym momencie autorzy zdecydowali, że ta koncepcja była zbyt daleka od oczekiwań graczy.
Twórca podkreślił również, że sama gra nie była zła, ale z serią DOOM miała niewiele wspólnego poza nazwą. Z kolei dyrektor gry Hugo Martin dodał, że decyzja o anulowaniu nie była łatwa.
„Porzucenie gry, zwłaszcza wysokiej jakości, która po prostu nie osiągnęła celu, jest trudną decyzją dla każdego programisty, ponieważ wiele osób spędzało dużo czasu na jej tworzeniu”.
Kolejna część kultowej serii DOOM Eternal zostanie wydana 20 marca na komputerach PC, PlayStation 4 i Xbox One. Wersja na Nintendo Switch zostanie wydana w późniejszym czasie.