Już po Czarnym Piątku. W Polsce tradycja przedświątecznych wyprzedaży jest jeszcze w powijakach, ale w USA Black Friday, to prawdziwe szaleństwo. Grupa marketingowa – InfoScout, przedstawiał już pierwsze dane dotyczące sprzedaży konsol w miniony piątek w Stanach Zjednoczonych. Wynik nie jest zaskoczeniem, dziwić może jedynie jego rozmiar.
Najchętniej kupującą konsole grupą, są młodzi ludzie w wieku od 18 do 35 lat. Aż 48% osób z tej grupy wiekowej, kupujący w Czarny Piątek konsolę, wybrało PlayStation, 32% osób zakupiło konsolę Xbox a 19% Nintendo . W normalnym okresie proporcje te rozkładają się następująco 40% PlayStation, 39% Xbox, 21% Nintendo. Wynik jest zaskakujący ponieważ to Microsoft ma obecnie więcej ciekawych tytułów w swojej ofercie i wielu analityków sądziło, że to właśnie takie tytuły jak Rise of The Tomb Raider, czy Halo 5 będą sprzedawały Xbox One w okresie przedświątecznym.
Co ciekawe, wśród osób znajdujących się w drugiej grupie wiekowej (osoby w wieku od 36 do 55 lat) wyniki są diametralnie inne. Najchętniej kupowaną konsolą wśród osób w średnim wieku był sprzęt Microsoftu – 37%, PlayStation – 33%, Nintendo – 30%. Podobny rozkład, choć nieco bardzie niekorzystny dla Sony, utrzymuje się w USA nie tylko w Czarny Piątek, ale również każdego innego dnia: Microsoft – 35%, Nintendo – 34%, PlayStation 31%.