Brian Horton – dyrektor wykonawczy Rise of the Tomb Raider, w wywiadzie udzielonemu serwisowi tombraider.tumblr, wypowiadał się na temat nowej technologi wyświetlania włosów wykorzystanej w produkcji najnowszej odsłony przygód Lary Croft. Zaśnieżona, lub mokra czupryna młodej archeolożki jeszcze nigdy nie wyglądała tak realistycznie.
Technologia ta opracowana została wspólnie z AMD i po części wykorzystywana już w PC-towej wersji Tomb Raider z 2013 roku oraz w edycji specjalnej na konsole ósmej generacji – Tomb Raider: Definitive Edition. Tym razem TressFX Hair technology zostało jeszcze lepiej opracowane, by zwiększyć realność najdrobniejszych szczegółów.
Podczas pływania, twórcy zastosowali efekt „zero grawitacji”, dzięki któremu włosy unoszą się nad głową, z kolei po wyjściu z wody sprawiają wrażenie ciężkich i nasiąkniętych. Zmienne warunki atmosferyczne Rise of the Tomb Raider sprawiały, że twórcy mieli naprawdę duże pole do popisu, a technologia renderowania włosów w czasie rzeczywistym została wykorzystana w wielu ekstremalnych warunkach.
Poniżej możecie zobaczyć jak technologia AMD TressFX Hair została wykorzystana w PC-towej wersji Tomb Raider.
Rise of the Tomb Raider zadebiutuje 10 listopada bieżącego roku i zostanie wydana tylko na konsole Xbox One i Xbox 360. Prawdopodobnie w 2016 roku gra pojawi się wersjach na PC i PS4.