Choć recenzenci nie szczędzą ciepłych słów nowej produkcji studia From Software, określając ją często jako arcydzieło, tak gracze nie podzielają ich zachwytów. Elden Ring jest już dostępny i gracze na platformie Steam dają upust swemu rozczarowaniu, którego powodem jest kiepski tan techniczny gry.
Obecnie na Steamie opinie są mieszane i na blisko 24 tysiące komentarzy, „zaledwie” 59 procent jest pozytywnych. Gra okazuje się kiepsko zoptymalizowana i pomimo dobrego PC jej płynność spada niekiedy do 15 klatek na sekundę. Przy obniżeniu opcji graficznych produkcja wygląda z kolei bardzo przeciętnie. Dziwić więc może fakt, że gra jest w pełni kompatybilna z przenośną konsolą Steam Deck.
Digital Foundry również podkreśla, że pomimo premierowej łatki, gra wciąż jest daleka od standardów obecnej generacji. Elden Ring ma problemy z wydajnością na wszystkich platformach. Konsole obecnej generacji oferują dwa tryby: wydajność i jakość. W pierwszym liczba klatek waha się od 45 do 60 klatek, a w drugim od 30 do 60.
Elden Ring cieszy się na platformie Valve ogromną popularnością. Był moment, kiedy nowy tytuł twórców Dark Souls ogrywało jednocześnie nieco mniej niż 765 tys. osób. Dla porównania wydany na początku miesiąca Dying Light 2 dotarł na Steamie do prawie 275 tysięcy osób.