Dragon Quest XI, choć został zapowiedziany na Nintendo Switch wraz z wersją na konsolę PlayStation 4 i komputery osobiste, napotkał na swojej drodze pewne problemy związane ze starszą wersją silnika Unreal Engine 4. Opóźnienie w produkcji gry, jak się jednak okazuje, może nie być aż tak poważne, jak mogłoby się pierwotnie wydawać. Twórca serii, Yuji Horii podczas koncertu dedykowanego najnowszej odsłonie serii (która swoją drogą w Japonii niedawno świętowała pierwszą rocznicę wydania) stwierdził, że pracę nad Switchową wersją gry przebiegają pomyślnie.
Yuri Hori:
Nie mogę zbyt wiele powiedzieć na temat Switchowej wersji Dragon Quest XI, ale jej produkcja przebiega sprawnie. Czuję, że będziemy w stanie ogłosić wiele rzeczy podczas Tokyo Game Show. Nie jestem pewien, czy mogę coś jeszcze więcej dodać.
Takeshi Uchikawa (reżyser):
Wydaje mi się, że będziemy mogli coś ogłosić już wkrótce?
Tokyo Game Show rozpocznie się 19 września i potrwa 4 dni. Dragon Quest XI na PlayStation 4 i PC zadebiutuje już 4 września.