Maciej Pietras z CD Projekt Red , w wywiadzie udzielonemu serwisowi CGMagazine, opowiadał o budowaniu wielkie otwartego świata w Cyberpunk 2077. Według głównego animatora filmowych przerywników, istotny wpływ na nieco inne doświadczenia płynące z filmowości w nowej grze, wynikają miedzy innymi z pierwszoosobowej perspektywy. Choć Cyberpunk 2077 podobnie jak Wiedźmin jest grą RPG nastawioną na dialogi, to jednak jego uniwersum będzie bardziej dynamiczne.
W Wiedźminie budowaliśmy historię, wykorzystując pracę kamery; kompozycję postaci oraz kadrowanie i montaż jako podstawą dialogu i przerywników w grze. W Cyberpunk korzystamy z otwartego świata i głównych cech RPG. Łączymy ze sobą te dwa elementy i zawijamy w system interaktywny scen.
Świat w Cyberpunk 2077 ma być niezwykle żywy, z bardzo rozwiniętymi postaciami. Na narrację ogromny wpływ będą miały nie tylko wybrane przez nas kwestie dialogowe, ale także zachowanie. Gdy podczas rozmowy wyciągniemy broń, będzie miało to duży wpływ na jej przebieg. To dla deweloperów ogromne wyzwanie, gdyż znacznie wzbogaca i rozbudowuje model narracji, z którym mieliśmy do czynienia w Wiedźminie.