Command & Conquer Remastered – przerywniki filmowe zostaną poprawione za pomocą AI

Kane Command Conquer

Od 2018 roku trwają prace nad odświeżonymi wersjami Command & Conquer i Red Alert. Dzisiaj programiści ponownie przypomnieli o swojej pracy, zwracając uwagę na przerywniki filmowe dostępne w grze.

W opublikowanym filmie producent EA Jim Wesella opowiedział historię swojej podróży do Los Angeles, której celem było znalezienie oryginalnych filmów z klasycznych części Command & Conquer. Niestety, wyszukiwania zakończyły się niepowodzeniem – w archiwach firmy zachowano tylko pliki niskiej jakości w rozdzielczości 320 x 200 pikseli, wyodrębnione bezpośrednio z gier.

Po omówieniu sytuacji ze społecznością Jim zdecydował się na jedyne dostępne rozwiązanie, które polegało na ulepszenie istniejących filmów przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji. W wyniku zastosowania sztucznej inteligencji twórcom udało się maksymalnie zwiększyć rozdzielczość bez utraty przejrzystości obrazu, zwiększono także częstotliwość klatek z 15 do 30 klatek na sekundę i oczyszczono sekwencję audio. Wykonaną pracę możecie ocenić sami oglądając poniższy film (od 11:20).

Command & Conquer: Remastered zostanie wzbogacone dodatkowo o filmy, ścieżki dźwiękowe i grafiki koncepcyjne, które wcześniej nie zostały opublikowane. Sama kampania będzie także zawierać dodatkowe wstawki filmowe, które były obecne tylko w wersji PlayStation One.

Poniżej możecie zobaczyć materiał z rozgrywki z odświeżonego Command & Conquer.