Frank Sagnier, dyrektor generalny Codemasters, rozmawiał z GamesIndustry.biz o nowej generacji konsol oraz o tym jak one wpłyną na deweloperów, graczy i proces tworzenia gier. W skrócie – proces produkcji będzie kosztowniejszy, co oczywiście przeniesie się na ceny gotowych produktów.
Niektóre gry nie potrzebują wielomilionowych inwestycji, aby odnieść sukces, ale kiedy tworzysz wyścigi, które wymagają najładniejszych samochodów pędzących z płynnością 60 klatek na sekundę – a na nowej generacji w Dirt 5 prawdopodobnie zobaczymy 120 klatek – to wymaga pieniędzy.
Rewelacje Sagniera są dość spójne z nowymi trendami w branży gier: wielu wydawców rozważa podniesienie ceny gier na nowe konsole PlayStation 5 i Xbox Series X. Niektóre projekty już teraz wycenione są na ponad 300 zł i trend ten z czasem na pewno będzie się rozszerzał.
Nie wiadomo jeszcze, jak zachowa się Codemasters. Firma jest jednak bardzo zadowolona z sukcesu swoich gier na różnych konsolach, i w długoterminowych planach chce aby wszystkie jej gry były w pełni multiplatformowe.
Dirt 5, czyli najnowsza produkcja mistrzów kodu, zadebiutuje 6 listopada na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Wersje na Xbox Series X i PS5 będą odstępne w dniu premiery nowych platform.