Twórcy – studio Dead Mage oraz wydawca – polskie 11 bit studios poinformowali o przesunięciu premiery gry Children of Morta. Produkcja ukaże się na rynku w przyszłym roku i jednocześnie zadebiutuje na PC, PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Dłuższy okres produkcji z pewnością korzystnie wpłynie na samą grę. Marek Ziemak, producent gry, tłumaczy decyzję następującymi słowami:
„Mając mnóstwo feedbacku od graczy na targach takich jak PAX West i wiedząc dokładnie jaki cel chcemy osiągnąć, zdecydowaliśmy przesunąć premierę gry na wszystkie platformy na 2019. Jest to perełka o olbrzymim potencjale i wiemy jak ten potencjał wykorzystać, więc pewne procesy w developmencie już się dzieją. Mocno wierzę w słowa Miyamoto o opóźnieniu gry, aby mieć czas na dostarczenie świetnej gry. Także chciałbym zaznaczyć, i myślę, że to istotna wiadomość z perspektywy społeczności graczy, że Children of Morta powstaje jednocześnie na 4 główne platformy sprzętowe i gra ukaże się jednocześnie na wszystkich z nich – PC, PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch.”
11 bit studios opisuje Children of Morta w następujący sposób:
„Children of Morta to emocjonująca gra roguelike w wypełnionym symboliką stylu pixel-art, łącząca opowieść o więziach rodzinnych z dynamicznymi walkami hack’n’slash w ciągle zmieniającym się świecie. Wybierz wojownika z rodziny Bergson, który najbardziej odpowiada Twojemu stylowi, rozwijaj jego zdolności i uzbrojenie i odkryj jakie jest prawdziwe źródło zła.”