Dzisiaj startuje beta Star Wars: Battlefront, tymczasem wiele źródeł donosi, że multiplayer w najnowszej produkcji DICE jest wyświetlany w rozdzielczości rodem z poprzedniej generacji. EA na razie nie ustosunkowało się do tych informacji.
Podobna sytuacja miała miejsce przy okazji testowania Battlefield: Hardline, wówczas doniesienia okazały się prawdziwe, a rozdzielczość nie została już podniesiona i dawała po oczach w finalnej wersji gry. Rozgrywka sieciowa ma być wyświetlana na konsoli PlayStation 4 w rozdzielczości 900p a na konsoli Xbox One 720p. Liczba klatek na sekundę ma się utrzymywać na poziomie 60.
Od początku ósmej generacji konsol jesteśmy świadkami kompromisu na który muszą się decydować twórcy gier. Wyższa rozdzielczość to mniejsza płynność, wysoka płynność to niższa rozdzielczość. Najwyraźniej obecne konsole są zbyt słabe, by można było graczy zadowolić jednym i drugim.
Star Wars: Battlefront zadebiutuje 19 listopada w edycji na PC oraz PS4 i Xbox One.