Jeszcze nie ucichły słowa Satya Nadella, czyli dyrektora generalnego Microsoftu, o budowaniu własnego metawersum, a tu kolejna firma przymierza się do stworzenia „drugiego” internetu. Przedstawiciele Bandai Namco podczas spotkania z akcjonariuszami, opowiedzieli o swoich planach średnioterminowych, od kwietnia 2022 do marca 2025 roku. Jednym z nich jest stworzenie własnego metaverse
Plany firmy składają się z trzech głównych celów związanych z własnymi markami. Chodzi o łączenie się z fanami oryginalnych produkcji, dodawanie zawartości oraz rozpowszechnianie projektów na całym świecie w celu zwiększenia ich sprzedaży.
Strategia przewiduje stworzenie „IP Metaverse”, na którego realizację firma zamierza wydać 130 mln dolarów. Nowy wirtualny świat online będzie koncentrował się na połączeniach społecznościowych. W metawersie Bandai Namco połączy wirtualną przestrzenią wszystkie owoce swojej własności intelektualnych. Powinno to zapewnić fanom wiele rozrywki, a otwarta platforma pozwoli komunikować się między sobą oraz z programistami. Nie wiadomo jeszcze, kiedy firma planuje wprowadzić swój metaverse, ale realizacja tego projektu będzie główną strategią Bandai Namco na najbliższe trzy lata.