Choć Sony dominuje nad konkurencją w wynikach sprzedaży konsol, to z badań Google wynika, że w przyszłości walka o klienta może być znacznie trudniejsza. Młodzi ludzie uważają (roczniki 1999 – 2003), że Xbox jest fajniejszą marką od PlayStation. Wśród młodzieży w wieku od 13 do 17 roku życia, marka konsol od zielonych zajmuje 4 miejsce wśród najfajniejszych marek ustępując miejsca takim gigantom jak YouTube, Netflix czy samo Google. PlayStation znalazło się dopiero na siódmym miejscu.
Co ciekawe ludzie w wieku od 18 do 25 lat mają odmienne preferencje i bardziej cenią sobie japońską markę. Co wpływa na to, że młodzież bardziej ceni platformę Microsoftu? Marketing Sony raczej nie trafia do nastolatków. Być może firmie brakuje młodzieńczego entuzjazmu, który zapewnia amerykańskiemu gigantowi osoba Phila Spencera.
Wśród marek gier najbardziej popularne wśród nastolatków są: The Legend of Zelda, Call of Duty: Black Ops, Grand Theft Auto, Pokemon, Minecraft, oraz Counter-Strike: Global Offensive.
Badania miały na celu sprawdzenie jakie są ulubione marki młodych ludzi. Zostały one zlecone przez Google i przeprowadzone przez YouGov i Gutcheck. Cały raport możecie przeczytać tutaj.