Analityk i informator Benji-Sales, specjalizujący się w śledzeniu amerykańskiego rynku gier, zauważył, że wezwania do bojkotu The Last of Us: Part II nie zadziałały.
Gra świetnie się sprzedała w Wielkiej Brytanii i podobne informacje dochodzą z amerykańskiego rynku.
„Pierwsze wstępne dane od sprzedawców detalicznych: The Last of Us: Part II wyprzedza Spider-Mana w sprzedaży fizycznych egzemplarzy w USA. Informacje nie są pełne, ale już teraz o tym słyszę. Biorąc pod uwagę wiadomości z Europy, rekord Spider-Mana (3,3 miliona kopii w ciągu trzech dni – największa premiera w historii Sony) prawdopodobnie zostanie pobity ” – napisał Benji-Sale.
Wygląda na to, że niezadowolenie grup ludzi na forach i portalach społecznościowych nie ma poważnego wpływu na potencjał sprzedażowy konkretnej gry, dodał Benji-Sales, wskazując na negatywną przedpremierową kampanię wymierzoną w produkcje takie jak np. The Last of Us: Part II czy Pokemon Sword & Shield. Użytkownicy deklarują bojkot produktu, który ich zdaniem jest zły na podstawie uzyskanych informacji od twórców, ale ostatecznie i tak większość z nich idzie do sklepu i go kupuje.
„Pokemon Sword & Shield w zeszłym roku i The Last of Us: Part II w tym roku obaliły pogląd, że„furia graczy” w sieci ma jakikolwiek wpływ na potencjał sprzedaży. Obie gry były atakowane negatywnymi opiniami w sieci. Jednocześnie oba są ogromnymi sukcesami pod względem sprzedaży”.
Czy The Last of Us: Part II rzeczywiście pobije rekord God of War i Spider-Mana dowiemy się pewnie już niedługo:
It took Sony roughly 2 weeks to announce new sales records for both God of War and Spider-Man
If The Last of us does indeed set a new global record for PlayStation that’s the timeframes to expect the announcement
God of War – 3.1 million, 3 days
Spider-Man – 3.3 million, 3 days— Benji-Sales (@BenjiSales) June 22, 2020