Wydawca Sony Interactive Entertainment oraz studio Sucker Punch Productions, zaprezentowali podczas niedawnego State of Play ponad 18-minutowy gameplay z Ghost of Tsushima. Na materiale z komentarzem pokazano piękno świata gry, uroki jego eksploracji, walkę, customizację, tryb Photo Mode oraz mogliśmy również usłyszeć japońską ścieżkę dźwiękową.
Od tego czasu ujawniono sporo dodatkowych informacji na temat produkcji. Poniżej znajdziecie krótki przegląd na temat Ghost of Tsushima.
Bronie w Ghost of Tsushima
Głównym bohaterem gry jest Jin, który próbuje ocalić swoją ojczyznę przed najazdem Mongołów.
W grze gracz otrzyma do dyspozycji tylko jedną główną broń. Katana o nazwie Sakai to pamiątka rodzinna, z którą główny bohater nie rozstanie się od początku do końca rozgrywki. Poza tym arsenał składa się z łuku, bomb dymnych i noży do rzucania. Nie ma możliwości walki za pomocą broni takich jak topory czy włócznie.
Choć będziemy walczyć za pomocą jednego miecza, jest możliwość wpływu na jego wygląd i parametry. Wiadomo także, że nie można używać dwóch broni jednocześnie.
W czasie poruszania się po świecie gry warto zbierać kwiaty w różnych kolorach. Dzięki nim otrzymamy możliwość barwienia ekwipunku. Wygląd postaci będzie nie tylko wpływać na walory estetyczne, ale każdy element wyposażenia ma swoje własne cechy.
W grze pojawią się dwa podejścia do konfrontacji z wrogami. Metoda samuraja polega na wykonywaniu ataków w określonym przedziale czasu, kontratakach i odbijaniu strzał mieczem. Jeśli gracz chce, może także eliminować przeciwników niczym cichy zabójca ninja. By stać się duchem i siać grozę w szeregach przeciwników, główny bohater będzie używać podstępu, skradania i bomb dymnych. Nie oznacza to jednak, że musimy szufladkować Jina tylko do jednej wybranej ścieżki rozwoju. W grze otrzymamy możliwość jednoczesnego noszenia zbroi samuraja i broi ninja.
Twórcy nie zaimplementowali możliwości celowania w określone części ciała wroga za pomocą katany. Możemy więc zapomnieć o celowym pozbawianiu wrogów kończyn.
Świat gry
Gra ma dynamicznie zmieniać warunki pogodowe oraz pory dnia. Podobnie jak w wielu innych produkcjach, niektóre misje i lokacje mają z góry narzucone warunki pogodowe i porę dnia.
W Ghost of Tsushima do wyboru otrzymamy trzy poziomy trudności: łatwy, normalny i trudny. Przedstawiciele studia Sucker Punch podkreślają, że poziom energii przeciwników nie zwiększy się przy wyższych poziomach. Katana Jina będzie zabójcza na wszystkich ustawieniach gry, a przeciwnicy mają być bardziej wymagający.
W grze nie popływamy wpław jak i łódką.
Głównemu bohaterowi towarzyszy koń o imieniu Nobu. Koń w Ghost of Tsushima jest nieśmiertelny i podobnie jak miecz, będzie z graczem od początku do końca gry.
Czas gry Ghost of Tsushima
Oprócz głównej historii, w Ghost of Tsushima oczywiście nie zabraknie fabularnych misji pobocznych. Aktywności te nie będą wpływać na główną historię, ale dzięki nim dowiemy się wiele ciekawych informacji na temat świata gry i poznamy szerszy kontekst wydarzeń.
Produkcja, podobnie jak Days Gone, ma tylko jedno zakończenie.
Studio Sucker Punch Productions nie ujawniło ile czasu będzie potrzebne na ukończenie gry. Jej twórcy stwierdzili, że testerom zajęło to około tygodnia. W sieci na tej podstawie pojawiło się wiele domysłów i wyliczeń. Sporo osób zakłada, że do ukończenia głównej historii będzie potrzebne około 40 godzin. Nie są to jednak oficjalne informacje.
Pozostałe informacje
Gra ma tryb fotograficzny, ale bardziej interesująca wydaje się opcja zmiany oprawy graficznej na czarno-biały, ziarnisty filtr. Gra wygląda wtedy jak stare samurajskie filmy. Ghost of Tsushima oferuje także możliwość rozgrywki z japońskim dubbingiem.
PlayStation 4 Pro ma zagwarantować płynne 30 klatek na sekundę.
Nowa produkcja twórców serii InFamous zadebiutuje 17 lipca wyłącznie na konsoli PlayStation 4.