Ekipa Sucker Punch, podczas ubiegłorocznych targów E3 zaskoczyła chyba wielu graczy ujawniając nowy projekt, nad którym pracuje. Twórcy postanowili odpocząć od ich flagowej marki Infamous i dosyć drastycznie zmienić klimat. Ghost of Tsushima wzbudziło zainteresowanie graczy i mediów na całym świecie.
Akcja nowego IP rozgrywa się podczas ataku Mongołów na Japonię w 1274 roku. Podczas inwazji dochodzi do masakry mieszkańców jednej z wiosek, podczas której zostają zamordowani rodzina i przyjaciele głównego bohatera samuraja. By zemścić się na oprawcach schodzi on z drogi prawego wojownika i wchodzi na nową ucząc się stylu Ducha.
Samuraje to niezwykle sprawni wojownicy, których wyróżnia przede wszystkim styl walki. Dlatego też niezwykle istotnym aspektem produkcji Ghost of Tsushima jest oddanie realizmu wschodnich sztuk walki w gameplayu i animacjach. By to osiągnąć twórcy współpracują z prawdziwymi mistrzami – Masakumo Kuwami, który jest dziesiątym mistrzem Tenshinryu Hyohou oraz z asystentem instruktora Ryusetsu Ide. Tenshinryu Hyohou to szkoła sztuk walki w Tokyo założona w XVII wieku przez Yahei Tokizawa. Obecnie w szkole uczy się Kenjutsu, czyli tradycyjnej walki mieczem oraz Battojutsu – sztuki wydobywania miecza.
Ghost of Tsushima to tytuł przeznaczony wyłącznie na platformę PlayStation 4. Data premiery nie jest jeszcze znana.
It was our honor to be visited by two legit Japanese Samurai last week… @ideryusetsu @kuwamimasakumo #GhostofTsushima pic.twitter.com/Je3Ee4BsSr
— Sucker Punch (@SuckerPunchProd) 30 sierpnia 2018
Working with folks like @kuwamimasakumo and @ideryusetsu is a fun and dangerous part of our jobs…#GhostofTsushima pic.twitter.com/oN0rRgotDB
— Sucker Punch (@SuckerPunchProd) 30 sierpnia 2018