Candy Crush to bardzo popularna gra mobilna domyślnie zainstalowana na każdym urządzeniu z systemem Windows 10. Nic więc dziwnego, że firma King, odpowiedzialna za stworzenie kiczowatej, ale niezwykle wciągającej gierki, stała się łakomym kąskiem dla rekinów branży rozrywkowej. Activision Blizzard wykupiło akcje irlandzkiej firmy za 5.9 miliarda dolarów.
To więcej niż Facebook zapłacił za Oculusa, to więcej niż Microsoft zapłacił za Minecrafta, to więcej niż Disneya zapłacił za Gwiezdne Wojny. Wszystkie wymienione trzy transakcje z sumowane razem kosztowały 8.5 miliarda dolarów, to pokazuje jak bardzo Activision Blizzard musiało się wysilić i jak bardzo wzbogacili się włodarze studia King.
Activision uważa jednak, że zrobiło świetny interes, a przejęcie twórców Candy Crush, uczyni z ich firmy światowego lidera w dziedzinie interaktywnej rozrywki, zarówno tej z przeznaczeniem na telefony, konsole jak i PC.
Przejecie King przez wydawców Call of Duty zakończy się wiosną 2016 roku.