Wywiad z Bartoszem Kaproniem, prezesem The Parasight – o pracy nad BLACKTAIL i planach na przyszłość

Blacktail
Blacktail

Rodzime studio The Parasight przygotowuje swój największy projekt i pragnie w najbliższych latach wyspecjalizować się w tworzeniu gier opartych na baśniach i legendach. O grze BLACKTAIL oraz planach na najbliższą przyszłość rozmawialiśmy z Bartoszem Kaproniem, prezesem spółki The Parasight.

The Parasight działa na rynku od 2019 roku. Koncentrujecie się na segmencie gier AA+ premium indie. Jakie jest Wasze doświadczenie w branży gamedev? Ile osób liczy Wasz zespół?

Zespół THE PARASIGHT nie przekracza w tym momencie 25 osób. Są wśród nas specjaliści od wielu lat związani z branżą gamedev oraz ogólnie rozumianym sektorem kreatywnym. Stanowimy zgraną, pracującą wspólnie od wielu lat drużynę. Dotychczasowe doświadczenie zdobywaliśmy przy tworzeniu wielu znanych produkcji. Osobiście współtworzyłem m.in. Observer czy serię Layers of Fear.

Obecnie wzięliśmy sobie za cel realizację ambitnych, autorskich tytułów z segmentu AA+ premium na PC oraz konsole. Nieustannie szukamy nowych sposobów na ciekawą i intrygującą narrację idącą w parze z rozbudowaną rozgrywką. Chcemy, aby nasze gry dostarczały odbiorcom wielu emocji poprzez możliwość podejmowania decyzji mających wpływ na fabułę.

Pracujecie obecnie nad pierwszym autorskim tytułem z segmentu AA+ premium indie, który ujrzał światło dzienne podczas tegorocznego IGN Summer of Gaming BLACKTAIL, bo o tej grze mowa, to propozycja czerpiąca inspiracje  z baśni, legend i mitów. Jak została przyjęta zapowiedź gry? Na jakim etapie są te prace i kiedy planujecie premierę?

Możliwość zaprezentowania BLACKTAIL podczas wydarzenia branżowego o międzynarodowym zasięgu jest dla nas dużym wyróżnieniem. Zwiastun gry dostępny jest na kanałach IGN, które mają milionowe zasięgi, a to daje szeroką ekspozycję na nasz projekt. Opinie graczy i recenzentów są dla nas bardzo satysfakcjonujące. BLACKTAIL reprezentuje gatunek story-driven action adventure. Fabuła inspirowana jest słowiańskimi mitami oraz wierzeniami. Tytuł jest w zaawansowanej fazie produkcji. Zgodnie z przyjętymi założeniami będziemy kolejno odkrywać nowe ciekawostki na temat projektu – myślę, że mamy kilka mocnych asów w rękawie. BLACKTAIL można już dodać do wishlisty na platformie STEAM.

Czy konwencja, w której tworzycie swoją pierwszą grę będzie Waszym wyróżnikiem? Czy inne projekty będą miały podobną stylistykę?

Chcemy tworzyć gry z segmentu AA+ premium indie. Naszym głównym celem jest nadanie nowego życia klasycznym baśniom i zapomnianym legendom, przebicie się przez warstwę nabudowanych przez lata stereotypów i pokazanie ich w nowym świetle. Dążymy do tego, aby nasze gry wyróżniały się rozbudowaną rozgrywką przy zachowaniu ciekawej i wymagającej fabuły. Wisienką na torcie jest charakterystyczny styl wizualny, który pomoże graczom zatopić się w rozgrywce. Wszystkie powyższe elementy znajdziemy w BLACKTAIL. Nasze gry mają być naszą wizytówką, potwierdzeniem jakości oraz oryginalności produkcji. Planujemy bawić się oczekiwaniami odbiorców, pozytywnie zaskakując ich specyficzną mieszanką elementów estetycznych.

Czy przy tworzeniu BLACKTAIL, na obecnym etapie, zasięgacie opinii i sugestii graczy? Jaki jest profil gracza, do którego adresujecie ten projekt?

Wiele osób myśląc o baśniach wyobraża sobie banalne bajki dla dzieci. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich miało konkretne przesłanie. Baśnie były mroczne, miały nas ostrzec przed niebezpieczeństwem i przypominać, że poza dobrem w zakątkach świata gnieździ się także zło. Baśnie braci Grimm właściwie nie były skierowane do dzieci – zawierały wiele mrocznych motywów oraz wątków przemocy i okrucieństwa. Czerpiąc inspirację m.in. z tych źródeł, stawiamy na ciekawą mieszankę przewrotnej narracji i rozbudowanej rozgrywki. Nasze gry adresujemy do graczy, którzy są ciekawi takich doznań.

Jaka jest fabuła BLACKTAIL? Wiemy o Baba Jadze – opiekunce lasu i postrachu wszystkich nieostrożnych dzieci…

W naszych grach zawsze dążymy do osiągnięcia stanu równowagi pomiędzy rozbudowaną rozgrywką i bogatym doświadczeniem narracyjnym. W BLACKTAIL bardzo dużo uwagi poświęcamy również budowaniu baśniowego, mitycznego świata, w którym gracze będą mogli pozostać z nami na dłużej. Żyjąca w nim bohaterka, szesnastoletnia Yaga, zostaje oskarżona o czary i wygnana z osady. Jej jedynym wyjściem jest ruszenie tropem dzieci rzekomo porwanych przez żyjącą w lesie wiedźmę. W trakcie swojej podróży Yaga będzie musiała dokonać trudnych i niejednoznacznych wyborów, które wpłyną na jej losy. Stoczy też walkę z przeciwnikami – w tym celu sięgnie po łuk i włoży zaklętą rękawicę.

Póki co, informujecie o jednym tytule. Jaka jest Wasza docelowa strategia jeśli chodzi o produkcję innych tytułów i rozwój studia?

Ważnym elementem naszej strategii jest realizacja projektów bazujących na własnych IP. Chcemy skupić się nie tylko na budowaniu gier, ale także na rozwijaniu przedstawionych w nich rozbudowanych światów, do których wszyscy będziemy mogli od czasu do czasu powracać.
W kolejnych latach planujemy realizację dwóch projektów jednocześnie – podczas gdy jeden z nich będzie w końcowej fazie produkcji, rozpoczynać się będzie preprodukcja drugiego. Naszym priorytetem nieustannie jest jakość naszych produkcji. Chcemy, aby efekt końcowy był satysfakcjonujący zarówno dla graczy, jak i dla nas samych.

Jak wygląda akcjonariat The Parasight?

Głównymi akcjonariuszami The Parasight są: Bartosz Kaproń oraz inwestor branżowy, fundusz Blite Fund.

Zapowiadacie debiut na NewConnect? Jaka to będzie perspektywa czasowa?

W planach mamy upublicznienie spółki. Obserwujemy giełdę natomiast z nikim się nie ścigamy – jesteśmy spółką, za którą stoi duże doświadczenie a przede wszystkim bardzo zgrany, współpracujący ze sobą od wielu lat zespół. Wykorzystujemy nasze relacje rynkowe oraz know-how dotyczący tworzenia gier. W tym momencie przedstawiamy spółkę inwestorom, ale przewodni głos w ocenie tego, kim jesteśmy, chcemy oddać realizowanym przez nas projektom.

Jakie są kluczowe cele i założenia studia na drugą połowę bieżącego roku?

Jesteśmy całkowicie skupieni na produkcji BLACKTAIL. Druga połowa roku będzie stała pod znakiem działań marketingowych skupionych wokół projektu. Nasz główny cel na przyszłe lata to ugruntowanie pozycji THE PARASIGHT jako lidera produkcji gier opartych o baśnie, mity i legendy. Mamy w zanadrzu wiele odważnych pomysłów, którymi chcemy podzielić się w przyszłości.