Wiedźmin 3 z nowym patchem 1.12

wiedzmin ciri

CD Projekt Red wydał nowy patch do gry Wiedźmina 3. Łatka o numerze 1.12 jest sporych rozmiarów, bo ma aż 4 GB. Patch dostępny jest na wszystkich platformach PC, Xbox oraz PS4. Co zmienia? Przede wszystkim naprawia drobne błędy w dodatku Serce z Kamienia. Nie zabrakło również poprawek związanych ze światem gry oraz GUI,

Lista zmian w patchu 1.12 Wiedźmin 3: Dziki Gon

Serca z Kamienia

  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał zdobycie osiągnięcia „Bicz Boży”.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający użycie kilofa w zadaniu „Zaklinanie: Jakość kosztuje”.
  • Naprawiono błąd (w większości wypadków), który uniemożliwiał zdobycie wszystkich schematów w zadaniu „Z Dalekiego Ofiru”.
  • Naprawiono rzadki błąd uniemożliwiający użycie kadzidła w niektórych pomieszczeniach krypty podczas zadania „Hulaj dusza!”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że sprzedawca książek Marcus Hodgson nie pojawiał się na placu w Novigradzie.
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że niektórzy rycerze Zakonu Płonącej Róży byli nie do pokonania w zadaniu z dodatku Serca z Kamienia „Sezamie, otwórz się!”.
  • Wprowadzono szereg poprawek związanych z wydajnością gry.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie „Skazani na Drakenborg” pojawiało się w dzienniku po jego ukończeniu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że ciągła zmiana przedmiotów w ekwipunku powodowała wzrost statystyk postaci.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie „Skazani na Drakenborg” pojawiało się w dzienniku po ukończeniu.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał podsłuchiwanie strażników w zadaniu „Wiedźmińskie Przyprawy” z dodatku Serca z Kamienia.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z Shani podczas zadania „Hulaj dusza!” w dodatku Serca z Kamienia.
  • Ulepszono równowagę między poszczególnymi poziomami trudności w dodatku „Serca z Kamienia”.
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że efekt upojenia alkoholowego nie ustępował po zadaniu „Hulaj dusza!” w dodatku „Serca z Kamienia”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że faza „Na dobry początek” w zadaniu „Zaklinanie” pozostawała aktywna w dzienniku po tym, jak zapłacono Zaklinaczowi odpowiednią kwotę.
  • Naprawiono nieprawidłowy bonus wytrzymałości powodowany przez Lamentowy kropierz w trybie Nowej Gry +.
  • Naprawiono błąd polegający na nieprawidłowym nakładaniu się tekstur na miecze ze Szkoły Żmii w trybie Nowej Gry +.

DLC

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający przeszukanie skrzyni w jednej z wież Kaer Morhen podczas zadania „Poszukiwania: Rynsztunek Szkoły Wilka”.
  • Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że nie można było podnieść lalki w zadaniu „Jak kot z wilkiem”.
  • Naprawiono problemy z wilkołakiem w zadaniu „Zlecenia: Najgroźniejszy potwór na Skellige”.

Zmiany w głównej grze

Rozgrywka

  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre toksyczne gazy nie zadawały obrażeń Geraltowi.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że pochwy od mieczy nie pojawiały się u innych wiedźminów.
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że wytrzymałość regenerowała się podczas walki obok NPCów.
  • Naprawiono błąd związany z umiejętnością alchemiczną „Przeobrażenie tkanek”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że ekwipunek podręczny mógł zniknąć, jeśli zmieniono poziom trudności gry w czasie walki.
  • Naprawiono błąd związany z Dekoktem Raffarda Białego oraz zdolnością Opóźniony Rozkład.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność Przelanie gniewu nieprawidłowo odblokowywała Drzewko Znaków i całkowicie rozwijała siłę Znaku.
  • Wprowadzono ulepszenie, które powoduje, że Wyśmienita Zamieć będzie posiadała dodatkowy bonus tylko w trybie zwolnionego tempa.
  • Naprawiono szereg błędów związanych z eliksirem „Odwar z czarta”.
  • Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że minibossowie stawali się nieśmiertelni w określonych przypadkach.
  • Poprawiono błędny komunikat, który pojawiał się podczas rzucania Znaków w czasie walki, jeśli postać była spowita chmurą powstałą przez detonację bomby dwimerytowej.

GUI

  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał porównanie przedmiotów postaci z przedmiotami posiadanymi przez kupca.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał ulepszanie niektórych przedmiotów w nieskończoność.
  • Wprowadzono rozszerzenie interfejsu. Od teraz nazwa rośliny będzie się wyświetlać nad dostępną interakcją.
  • Naprawiono problem, który powodował, że przycisk przełączający HUD nie zawsze działał poprawnie w czasie scen.
  • Wprowadzono rozszerzenie, które podświetla składniki wymagane w danej recepturze oraz dostępne u kupca w oknie sklepu.
  • Poprawiono śledzenie zadań przez aktywację śledzenia celów w różnych regionach świata gry.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że medalion wiedźmiński oraz paski współczynników znikały, jeśli poziom trudności gry został zmieniony podczas walki.

Świat gry

  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że zadanie „Poszukiwania: Na skróty” kończyło się w nieprawidłowy sposób.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że zniszczone gniazda potworów pojawiały się ponownie po pewnym czasie.
  • Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że okno sklepu u podróżnych kupców nie pojawiało się prawidłowo.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że NPC nie wracali do opuszczonego miejsca „Ruiny Karczmy”.

Zadania

  • Naprawiono błąd, który powodował, że część przeciwników posiadała puste paski życia i nie mogła zostać pokonana.
  • Naprawiono rzadki błąd uniemożliwiający rozmowę z Fergusem podczas zadania „Mistrz Płatnerstwa”.
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że potwór znikał podczas zadania „Zlecenie: Zmora Kupieckiego Traktu”.
  • Przywrócono ogłoszenie związane z zadaniem „Wyścigi: Wrońce” na tablicy ogłoszeń.
  • Naprawiono przedwczesne pojawianie się informacji o położeniu przedmiotu na piedestale podczas zadania „Wiedźmińska kuźnia”.
  • Naprawiono rzadki błąd, który uniemożliwiał zdobycie odpowiedniego wynagrodzenia za zlecenie „Bestia z Oxenfurckiej Puszczy”.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwił interakcje z wywerną w klatce w okolicach Oxenfurtu.
  • Naprawiono szereg rzadkich błędów z kowalem z Wsi Jawornik w zadaniu „Ktokolwiek Widział, Ktokolwiek Wie”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie „Represje w Novigradzie” było oznaczane jako zakończone niepowodzeniem, jeśli ukończono je przed instalacją aktualizacji 1.10.
  • Poprawiono balans cen w Skellige po pokonaniu lodowego giganta i przypisaniu sobie zasługi za pokonanie potwora podczas zadania „Władca Undvik”.
  • Naprawiono błąd w zadaniach „Statuetka Szlachcica” i „Statuetka Żołnierza”, które dezaktywowały się i nie mogły zostać ukończone.
  • Naprawiono nieprawidłowo umieszczony wskaźnik na mapie w zadaniu „Ku chwale Freyji”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że starsze pliki aktualizacji nie działały poprawnie.
  • Naprawiono rzadki błąd uniemożliwiający rozmowę z Hattorim po ukończeniu zadania „Miecze i pierogi”.
  • Naprawiono rzadki błąd, przez który Nidas nie pojawiał się Novigradzie w czasie zadania „Czarna Perła”.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że zadanie „Poszukiwania: Temerskie precjoza” kończyło się w nieprawidłowy sposób.
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że zadanie „Dorwać Juniora” pozostawało aktywne nawet po jego ukończeniu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że wpisy dotyczące postaci w glosariuszu wyświetlały się niepoprawnie.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie „Wolny duch” nie mogło zostać ukończone.

Wizualne

  • Naprawiono błąd, który powodował pojawianie się niepożądanych artefaktów na ekranie po teleportacji do nowej lokacji.
  • Poprawiono przejścia między odrębnymi scenami a rozgrywką.

Inne

  • Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że animacje NPCów działały w zwolnionym tempie po zadaniu „Na cienkim lodzie”.
  • Naprawiono błąd który powodował, że zadanie Wierny Przyjaciel było nieprawidłowo oznaczone jako nieukończone po ukończeniu zadania „Coś się kończy, coś się zaczyna”.