CD Projekt Red wydał nowy patch do gry Wiedźmina 3. Łatka o numerze 1.12 jest sporych rozmiarów, bo ma aż 4 GB. Patch dostępny jest na wszystkich platformach PC, Xbox oraz PS4. Co zmienia? Przede wszystkim naprawia drobne błędy w dodatku Serce z Kamienia. Nie zabrakło również poprawek związanych ze światem gry oraz GUI,
Lista zmian w patchu 1.12 Wiedźmin 3: Dziki Gon
Serca z Kamienia
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał zdobycie osiągnięcia „Bicz Boży”.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający użycie kilofa w zadaniu „Zaklinanie: Jakość kosztuje”.
- Naprawiono błąd (w większości wypadków), który uniemożliwiał zdobycie wszystkich schematów w zadaniu „Z Dalekiego Ofiru”.
- Naprawiono rzadki błąd uniemożliwiający użycie kadzidła w niektórych pomieszczeniach krypty podczas zadania „Hulaj dusza!”.
- Naprawiono błąd, który powodował, że sprzedawca książek Marcus Hodgson nie pojawiał się na placu w Novigradzie.
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że niektórzy rycerze Zakonu Płonącej Róży byli nie do pokonania w zadaniu z dodatku Serca z Kamienia „Sezamie, otwórz się!”.
- Wprowadzono szereg poprawek związanych z wydajnością gry.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie „Skazani na Drakenborg” pojawiało się w dzienniku po jego ukończeniu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ciągła zmiana przedmiotów w ekwipunku powodowała wzrost statystyk postaci.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie „Skazani na Drakenborg” pojawiało się w dzienniku po ukończeniu.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał podsłuchiwanie strażników w zadaniu „Wiedźmińskie Przyprawy” z dodatku Serca z Kamienia.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z Shani podczas zadania „Hulaj dusza!” w dodatku Serca z Kamienia.
- Ulepszono równowagę między poszczególnymi poziomami trudności w dodatku „Serca z Kamienia”.
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że efekt upojenia alkoholowego nie ustępował po zadaniu „Hulaj dusza!” w dodatku „Serca z Kamienia”.
- Naprawiono błąd, który powodował, że faza „Na dobry początek” w zadaniu „Zaklinanie” pozostawała aktywna w dzienniku po tym, jak zapłacono Zaklinaczowi odpowiednią kwotę.
- Naprawiono nieprawidłowy bonus wytrzymałości powodowany przez Lamentowy kropierz w trybie Nowej Gry +.
- Naprawiono błąd polegający na nieprawidłowym nakładaniu się tekstur na miecze ze Szkoły Żmii w trybie Nowej Gry +.
DLC
- Naprawiono błąd uniemożliwiający przeszukanie skrzyni w jednej z wież Kaer Morhen podczas zadania „Poszukiwania: Rynsztunek Szkoły Wilka”.
- Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że nie można było podnieść lalki w zadaniu „Jak kot z wilkiem”.
- Naprawiono problemy z wilkołakiem w zadaniu „Zlecenia: Najgroźniejszy potwór na Skellige”.
Zmiany w głównej grze
Rozgrywka
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre toksyczne gazy nie zadawały obrażeń Geraltowi.
- Naprawiono błąd, który powodował, że pochwy od mieczy nie pojawiały się u innych wiedźminów.
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że wytrzymałość regenerowała się podczas walki obok NPCów.
- Naprawiono błąd związany z umiejętnością alchemiczną „Przeobrażenie tkanek”.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ekwipunek podręczny mógł zniknąć, jeśli zmieniono poziom trudności gry w czasie walki.
- Naprawiono błąd związany z Dekoktem Raffarda Białego oraz zdolnością Opóźniony Rozkład.
- Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność Przelanie gniewu nieprawidłowo odblokowywała Drzewko Znaków i całkowicie rozwijała siłę Znaku.
- Wprowadzono ulepszenie, które powoduje, że Wyśmienita Zamieć będzie posiadała dodatkowy bonus tylko w trybie zwolnionego tempa.
- Naprawiono szereg błędów związanych z eliksirem „Odwar z czarta”.
- Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że minibossowie stawali się nieśmiertelni w określonych przypadkach.
- Poprawiono błędny komunikat, który pojawiał się podczas rzucania Znaków w czasie walki, jeśli postać była spowita chmurą powstałą przez detonację bomby dwimerytowej.
GUI
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał porównanie przedmiotów postaci z przedmiotami posiadanymi przez kupca.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał ulepszanie niektórych przedmiotów w nieskończoność.
- Wprowadzono rozszerzenie interfejsu. Od teraz nazwa rośliny będzie się wyświetlać nad dostępną interakcją.
- Naprawiono problem, który powodował, że przycisk przełączający HUD nie zawsze działał poprawnie w czasie scen.
- Wprowadzono rozszerzenie, które podświetla składniki wymagane w danej recepturze oraz dostępne u kupca w oknie sklepu.
- Poprawiono śledzenie zadań przez aktywację śledzenia celów w różnych regionach świata gry.
- Naprawiono błąd, który powodował, że medalion wiedźmiński oraz paski współczynników znikały, jeśli poziom trudności gry został zmieniony podczas walki.
Świat gry
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że zadanie „Poszukiwania: Na skróty” kończyło się w nieprawidłowy sposób.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że zniszczone gniazda potworów pojawiały się ponownie po pewnym czasie.
- Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że okno sklepu u podróżnych kupców nie pojawiało się prawidłowo.
- Naprawiono błąd, który powodował, że NPC nie wracali do opuszczonego miejsca „Ruiny Karczmy”.
Zadania
- Naprawiono błąd, który powodował, że część przeciwników posiadała puste paski życia i nie mogła zostać pokonana.
- Naprawiono rzadki błąd uniemożliwiający rozmowę z Fergusem podczas zadania „Mistrz Płatnerstwa”.
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że potwór znikał podczas zadania „Zlecenie: Zmora Kupieckiego Traktu”.
- Przywrócono ogłoszenie związane z zadaniem „Wyścigi: Wrońce” na tablicy ogłoszeń.
- Naprawiono przedwczesne pojawianie się informacji o położeniu przedmiotu na piedestale podczas zadania „Wiedźmińska kuźnia”.
- Naprawiono rzadki błąd, który uniemożliwiał zdobycie odpowiedniego wynagrodzenia za zlecenie „Bestia z Oxenfurckiej Puszczy”.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwił interakcje z wywerną w klatce w okolicach Oxenfurtu.
- Naprawiono szereg rzadkich błędów z kowalem z Wsi Jawornik w zadaniu „Ktokolwiek Widział, Ktokolwiek Wie”.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie „Represje w Novigradzie” było oznaczane jako zakończone niepowodzeniem, jeśli ukończono je przed instalacją aktualizacji 1.10.
- Poprawiono balans cen w Skellige po pokonaniu lodowego giganta i przypisaniu sobie zasługi za pokonanie potwora podczas zadania „Władca Undvik”.
- Naprawiono błąd w zadaniach „Statuetka Szlachcica” i „Statuetka Żołnierza”, które dezaktywowały się i nie mogły zostać ukończone.
- Naprawiono nieprawidłowo umieszczony wskaźnik na mapie w zadaniu „Ku chwale Freyji”.
- Naprawiono błąd, który powodował, że starsze pliki aktualizacji nie działały poprawnie.
- Naprawiono rzadki błąd uniemożliwiający rozmowę z Hattorim po ukończeniu zadania „Miecze i pierogi”.
- Naprawiono rzadki błąd, przez który Nidas nie pojawiał się Novigradzie w czasie zadania „Czarna Perła”.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że zadanie „Poszukiwania: Temerskie precjoza” kończyło się w nieprawidłowy sposób.
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że zadanie „Dorwać Juniora” pozostawało aktywne nawet po jego ukończeniu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wpisy dotyczące postaci w glosariuszu wyświetlały się niepoprawnie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie „Wolny duch” nie mogło zostać ukończone.
Wizualne
- Naprawiono błąd, który powodował pojawianie się niepożądanych artefaktów na ekranie po teleportacji do nowej lokacji.
- Poprawiono przejścia między odrębnymi scenami a rozgrywką.
Inne
- Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że animacje NPCów działały w zwolnionym tempie po zadaniu „Na cienkim lodzie”.
- Naprawiono błąd który powodował, że zadanie Wierny Przyjaciel było nieprawidłowo oznaczone jako nieukończone po ukończeniu zadania „Coś się kończy, coś się zaczyna”.