19 marca na Game Developers Conference w San Francisco zapowiedziano Proxi – nową produkcję mobilną na silniku Unity, w której głównym zadaniem gracza będzie projektowanie miast. Grę stworzy legendarny autor serii The Sims i SimCity Will Wright we współpracy ze studiem Gallium Artists.
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku poprzednich tytułów zaprojektowanych przez Willa Wrighta, także i tym razem mamy do czynienia z symulacją. Mechanika Proxi będzie jednak inna niż w Simsach, SimCity czy Spore.
Zaczynając od całkowicie pustej przestrzeni, gracze będą tworzyć miasta na podstawie własnych wspomnień. W ten sposób mają szkolić sztuczną inteligencję programu. Will Wright obiecuje, że jeśli gracz będzie szczery w wyjawianiu swoich myśli i upodobań co do kreacji miast, Proxi powie wiele o nim samym, wyjawiając „jego podświadomość, wewnętrzny ID”.
Brzmi intrygująco. Wygląda na to, że twórca Simsów wraca do tworzenia gier po ponad 10-letniej przerwie z oryginalnym, interesującym pomysłem. Szkoda, że Proxi będzie przeznaczona jedynie na platformy mobilne. Data premiery gry nie jest jeszcze znana.