Premiera The Dwarves już w najbliższy czwartek i nie obejdzie się bez day one patch. Twórcy zdając sobie sprawę, z problemów z jakimi borykały się przedpremierowe wersje gry na konsolach, przygotowali łatkę, która usunie kilka błędów, usprawni interfejs użytkownika, kierowanie kamerą i mapę świata.
Aktualizacja waży 7,13 GB na PlayStation 4 oraz 3,09 GB na Xbox One. Pełna lista poprawek obejmuje:
Optymalizację wydajności:
- usunięcie zacięć gry w niektórych miejscach,
- lepszy klatkaż na arenach dzięki wczesnemu załadowaniu, zmianach w zachowaniu wrogów i lepszemu trackingowi,
- lepszy klatkaż w dodatkowych lokacjach dzięki poprawkom graficznym,
- korektę tekstur.
Ulepszenia grafiki:
- zmiękczenie obrazu w różnych miejscach,
- ładniejszą mgłę w różnych lokacjach,
- dodanie efektów jak para i dym w niektórych miejscach,
- poprawki w tone-mappingu/HDR w wielu miejscach.
Poprawki:
- optymalizację prowadzenia kamery, usuwającą skoki obrazu,
- poprawki nakładania się postaci/Nav-Mesh,
- liczne usprawnienia w interfejsie użytkownika,
- usprawnienie umiejętności „Fake Death” Rodaria,
- zmiany balansu w niektórych bitwach,
- dodanie elementu na mapie świata, wskazującego ilość dni, jakie dana wioska jest w stanie oprzeć się atakom,
Boindil nie ogłusza już samego siebie, uderzając o ścianę, - dodanie markera zadań pobocznych na mapie świata.
Naprawę błędów:
- usunięcie potencjalnego crashu po zrestartowaniu Mifurdania Woods,
- usunięcie potencjalnego crashu po pierwszej walce Bislipurem,
- usunięcie błędu po przedstawieniu Andokaia/Djeruna,
- usunięcie błędu po zejściu z dębu,
- postać nie może zostać już zablokowana pomiędzy objektami,
- naprawę błędów w renderowaniu postaci w UI.
Inne:
- więcej muzyki w scenie końcowej,
- dodanie brakujących postaci w armii orków w scenie końcowej,
- dodanie drugiego slotu na AutoSave,
- dodanie języka chińskiego.