Brytyjski oddział koncernu GfK, zajmującego się badaniem opinii publicznej, poruszył kwestię sprzedaży na Wyspach gogli PlayStation VR. Headset Sony ponoć rozszedł się w ciągu miesiąca w większej liczbie egzemplarzy niż gogle Oculus Rift i HTC Vive razem wzięte pomimo, że od ich debiutu minęło już sporo czasu.
Dyrektor GfK – Paul Simpson, uważa że HTC Vive i Oculus Rift są zbyt drogie aby przekonać do wirtualnej rzeczywistości sporą liczbę osób i stać się produktami komercyjnymi. Z kolei w Wielkiej Brytanii jest ponad 3,5 miliona posiadaczy PlayStation 4, tak więc dostęp do PlayStation VR jest znacznie tańszy i łatwiejszy, dzięki czemu sprzętowi Sony łatwiej zawalczyć o klientów.
Paul Simpson tłumaczy sprawę w sposób następujący:
Wczesna sprzedaż PlayStation VR w UK jest obecnie podobna do sumy zainstalowanych gogli HTC Vive i Oculus Rift. Również sprzedaż gier na PlayStation VR trzeba rozpatrywać pozytywnie gdyż osiem lub dziewięć tytułów w wersji pudełkowej trafiło na listę 40 najlepiej sprzedających się produkcji w tygodniu (chodzi o tydzień premiery PS VR kończący się 15 października 2016). Na początku gracze nie wiedzieli czego oczekiwać po wirtualnej rzeczywistości, ale PlayStation VR zniwelowało te obawy i doprowadziło do wysokich oczekiwań. Nasze badania pokazują, że początkowe reakcje właścicieli PlayStation VR są pozytywne. Wielu posiadaczy PlayStation VR powiedziało nam, że doświadczenie przewyższyło ich oczekiwania.
Trudno jednak powiedzieć o jakich liczbach mówi GfK, a przewyższenie sprzedaży Oculus Rift i HTC Vive było raczej oczywiste i może wcale nie oznaczać komercyjnego sukcesu. Nie znamy jak na razie żadnych oficjalnych wyników sprzedaży, zarówno PlayStation VR jak i Oculus Rift i HTC Vive.